måndag 8 september 2008

skepp och hoj, det här var ju skoj.. elr inte?!

Aouwh!!

Idag är avgångsdag vilket även innebär segdag och tröttdag.. Visserligen är tempot i överlag mycket lugnare på båten, men vi på fören har det tusan nästan slitigare på lågsäsong ändå.
Stämningen på båten har denna vecka inte varit på topp. En av Stena Lines båtar (snabbfärjan) ska lägga, elr rättare sagt HAR lagt ned. Detta innebär att de fastanställda på snabbfärjan placeras ut lite här och var. Saga är den båten som det går bäst för och vi kommer ta emot ett antal folk, det rör runt på vår arbetsplats, många nya vikarier får gå, andra som jobbat inom butik & restaurang men är fastanställda i hotell kommer tillbaka vilket gör att vi på hotell tillslut inte har några vikarier..jag som nyligen var en av de säkraste och istortsett (tror jag) stod på tröskeln till fastanställning sitter inte alls säkert längre utan ligger längst ned med mina 4 kollergor i samma situation..har pratat med Thomsens far som även är hög inom faket och han sa att dem inte kan göra hursomhelst.. jag har ju ändå ett kontrakt i min hand.. men hon jag vikar för delvis kommer ju tillbaks.. aja nog om det nu! tiden får avgöra.. Som vanligt så älskar jag detta jobbet.. det är ju mitt liv eftersom jag spenderar halva året där, äter, bor, sover och t.o.m har min partner där i nuläget.. längtar tillbaks till jobbet när lördagen kommer..
Även mina drömmar/planer om lägenhet, sparande, familj, bil och sådant skjuts upp nu när jag ligger så osäkert till.. bara att buffra nu och inte försöka att kosta på sig för mkt..

Denna vecka är än så länge inte jättemkt inbokat, imorrn är det tvätta hela dagen, sedan en drink elr fika med Vicky på kvällen. Ons blir det shoppa lite med Emmy & Jennie inför voicen (personalfesten) Är så nyfiken på vart vi bär hän.. försöker lura chefen att knysta.. men det funkar inte.. årets tema är iaf "humor" vilket förmodligen innebär att jag kommer att göra bort mig.. nog är det humor för andra iaf ^^ lekar och sådant antar jag.

Fick höra det hemska av looket idag också, tog väl någon minut innan jag vågade andas.. blev lite chockad..men tur att hela historien fick sig ett lyckligt slut
--<-@

Nej nu ska jag fixa vidare, för första gången på några månader har jag full tillgång till mitt eget vardagsrum.. skööönt! Ska börja plocka med lite papper och kläder och sådant innan flytten.. Latin Kings är min nostalgitripp för kvällens ändamål.. annars är det ju chris brown - forever eller kate perry - I kissed a girl som loopas..

Hoppas ni alla har det bra?!
Efter regn kommer solsken.. dock kan man få vänta länge ibland.. kom ihåg det!


Pussar & Kramar Ann$i

3 kommentarer:

  1. Oh tack så mycket för dina fina ord gumman :) Hur är det med dig? Tråkigt att jobbet ditt är så osäkert nu =/ Hoppas det löser sig! Läste att du snart kommer till Örebro, synd bara att jag inte är hemma då, hade vart mys att ses.
    Sköt om dig, kramar! <3

    SvaraRadera
  2. Tack gumman för ditt stöd <3 Riktigt tråkigt att du inte känner dig säkert angående jobbet. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig, för det märks hur otroligt bra du trivs där. Håller alla tummar och tår att det ska gå bra för dig. puss <3

    SvaraRadera
  3. woho TLK! hur länge sen som hällst ju! men guld. balkongen på ringgatan, öl o en cd;D

    SvaraRadera

Vad tycker du?