onsdag 24 september 2008

not drunk but tired

Hejsan Hoppsan!

OK då var personalfesten år 08 avslutad.
Vi drog till skara med buss, där signerade Bert Karlsson en bok åt oss och sedan hoppade vi på ett gammalt ånglok och åkte de sista km till Lundsbrunn; en kurort i en väldigt mysig miljö. Vi fick 10 min på oss att hitta hotellrummen och sedan samlas igen för att dra en lapp ur en hatt som gav dig en grupp..Jag hamnade i "repmånad" fanns bla Nile City, 5 myror är fler än 4 elefanter, Hamlet, Life of Brian m.m.. OK nu skulle vi spela in en film...vi hade fått låna lite militärsrekvisita från ett museum så det var bara att köra igång.. jag var mest biroll och lånade ett löst skägg och en kaptensuniform.. tycker inte våran blev direkt bra.. men men
Sen var det som vanligt, middag och uppträdanden, folket blev fullare och fullare... jag klarade mig på 2 cider och en bärs.. gick och la mig med thomas vid 01.30 någonting efter en lång varm dusch.. fyllan höll sedan på utanför till 6 på morgonen...
Dagen efter var jag å Thomsen uppskrivna på Långgolf och Gokart.. vi bytte till SPA eftersom jag var sugen på en ryggmassage..tyvärr visade sig det att det inte fanns några lediga behandlingar..det vi kunde erbjudas var bastu+bad.. men jag hade ju ingen baddräkt som alla andra så jag å T tog en promenad i omgivningarna.. mysipysi..lala

Båtveckan har varit helt OK, har dock svinont i rygg och svank eftersom jag bäddat mktmkt mer än vanligt pga en vattenläcka på min fasta avdelning.. skönt dock att slippa städa så mkt.. Funderar på att lyxa till det med en massage när lönen kommer.. ett klipp skulle jag också behöva :D

Är iaf väldigt trött.. började packa å sortera igårkväll med Rolles hjälp, har inte så jättemkt skit som jag trodde.. så det går nog ganska bra, mkt kommer jag att lämna här.. gardiner, ljusstakar, porslin , sängkläder, handdukar och sådana dära saker jag skaffat till oss gemensamt genom åren.. finns ingen plats för dem hos Thomas och Rolle behöver dem mer..

Håller på att tvätta nu, har tid till 13..kl14 ska jag vara hos tandläkaren, jag vet inte hur jag känner inför det.. ska försöka att inte äta något innan eftersom jag vill känna mig så fräsch som möjligt, men redan nu börjar jag känna mig hungrig^^ På tal om läkare så funderar jag på att kolla upp min yrsel/svimningar och mina "hugg" i sidorna.. kan tänka mig diabetes och kanske något med äggstockar/njurar.. aja.. lika bra att kolla upp..likadålig som jag är på geografin över världen är jag också på geografin inuti.. ^^

Puss & Hej Leverpastej

1 kommentar:

  1. hello darling!
    tror varken du har diabetes elr fel på njurarna:P men bäst o skriva ner alla sina problem på en lapp o traska till doktorn. precis som våra mammor gjorde :D haha på tal om dom. Marianne va i fin form på mors 50års fest;) haha.
    nu e de inte långt tills du e hemma, wiee
    pussen på bussen

    SvaraRadera

Vad tycker du?