fredag 23 juli 2010

Ah är detta livet?

Åh jag håller på att bli tokig.. jag avskyr myndigheter men mest av allt avskyr jag FK och hur jädra komplicerat dem ska göra allting.. förstår tamigtusan inte ett jota och då är jag faktiskt inte tappad bakom traktorn utan brukar ha ganska lätt för teknik och internet-relaterade ting! Kanske har jag drabbats av s.k amningsskalle så ingenting funkar i min vardag..

Jag får 2.9k denna månaden.. jippi! Hade räknat med 6-7 enligt de 17 dagarna jag trodde jag skulle få! Men det verkar som om det ligger på utredning fortfarande.. så vad kommer pengarna ifrån.. är det fortfarande HP:n som tickar in? Kan det vara så mycket.. näe? Jag hittar ej heller stället där man kan kolla vilka perioder man har begärt FP.. Pga neo-tiden har vi båda rätt till tillfällig fp också så det begärde jag idag.. verkade som om det blev ett längre tidsspann än jag tänkt mig.. + att man var tvungen att skriva hur länge man hade tänkt arbeta.. jag skrev 10timmar..Pallar inte att sitta och räkna ut hur många minuter 0,7 timmar är. Det jag är mest rädd för är att åka fast för bedrägeri och hamna bakom lås och bom :p Illa

Annars rullar allt på härhemma.. Pga vad jag tror är stress och allmänt flax så har jag drabbats av mjölkstockning.. hallelulja! Känns som jag har en fet bratwurst i bröstet och det är rött... någon mjölk kommer inte heller! Duktigt jobbat! Ska försöka komma iväg till Apoteket idag och köpa fetvadd och stoppa i bh:n annars vet jag inte vad jag tar mig till.. febern satt bara i ett dygn iaf.

BVC-besöket gick bra förresten.. fick en ganska bra tant (ja äldre) som var trevlig och erfaren.. men dock var hon tvugen att påpeka hur viktigt det var med bröstmjölk.. jaja! Jag fick aldrig sagt att Alice faktiskt får ersättning ibland också.. men ska säga det till henne nästa gång och blir det klag kan hon få kolla på mina variga vårtgårdar = Stackars mina boobies dem har aldrig mått så kasst ^^ Hon ville även påpeka att amningen var bättre än pumpningen eftersom pappa snart skulle åka och jobba och det skulle bli dubbelt arbete.. vem säger att pappa ska jobba? Varför ska det alltid vara så svart på vitt.. mamma hemma, pappa jobba! Nu vill jag göra på detta sättet, no comments!

Alice har börjat att vara vaken mer istället för att bara sova och äta. Det är ju skoj samtidigt som det inte blir mycket tid över till annat än henne.. Hon är riktigt beroende av famnen och det är svårt att lägga ned henne för ens en minut. Men gud vad hennes leende gör mig hel och glad :D

Skulle fota lillskruttan i sjömansoutfiten för att skicka till sjöbjörnarna ombord

Inte så populärt :D

Nu ska vi ta oss in till centrum för att skaffa det viktigaste.. prutten sover bäst i barnvagnen och igår kom vi ju inte ut på hela dagen så det är lika bra att passa på. Vem vet; snart kanske jag sitter inne för fiffleri med fk eller så :D

Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?