måndag 19 juli 2010

Från djävulen till musse pigg

Jaha .. idag känner jag mig måttligt utvilad! Skruttan somnade i vagnen igår och eftersom vi inte ville väcka henne och tänkte att hon säkert skulle vakna för matning om någon halvtimme så gick vi och lade oss.. I vanliga fall vaknar hon ju nästan på klockslaget var 4:e timme och är hungrig så vi behöver inte nojja oss över någon klockställning eller så.. 6.30 vaknade jag imorse, fick panik och undrade om tjorvan levde!? Awwwh.. men hon sov så sött! Började skratta lite smått och jag blev förvånad.. varför har hon inte vaknat 9h i sträck; Är det vanligt för så små bebisar? Hon åt mat och sen spydde upp allt.. illa! Imorrn stundar bvc; Jag har extrem rädsla för att få massa skit av dem. Mamma kommer ju hit idag så det blir ju att hon följer med, kanske ser dem på en annorlunda då. Aja, kanske går det hur bra som helst, får inte måla fan på väggen =)

Igår var det fullt upp.. igen! Visning nr 2 av 2 stundade och som tur var så gick det relativt fort ändå på morgonen! Dock var det mer stressigt inför visningen i torsdags.. Denna stress har ju gjort att jag totalt sinat i mjölkväg, men jag kommer ikapp nu! Kämpar som en korv för jag vill verkligen ha min egen bröstmjölk till henne så länge det bara går. Vi fick köpa lite ersättning som backup och det känns tryggt också att det finns något ifall jag inte får ut någonting en kväll. Förresten, det dära med amningsskalle förstår jag klart nu. Ibland kan jag komma på mig själv med att gå runt och vara påväg att göra saker men jag kommer aldrig fram till vad jag skulle göra. Att strukturera och planera funkar inte för fem öre.. något minne har jag inte heller.

Medan visningen varade drog lilla familjen till en "galleria" i Sisjön.. vi har knappt några kläder som passar lilla Alice så då kom ju presentkortet på H&M bra till hands.. egentligen vill jag inte ta med henne ut sådär bland folk fast det var ju ganska folktomt som tur var och vi behövde någonstans att ta vägen i en timme.. dock tror jag vi väntar med stadsbesök ett tag.. Även planeringen är svår såhär i början.. hur ska vi göra med maten, termos? Eftersom jag har svårt att amma i hemmets lugna vrå med mina megaboobar så kommer det vara ännu svårare att göra det in public.. Jag har svårt att få det så smidigt som de mammor som sitter på caféerna gör. Behöver ett enskilt rum, en skön fotölj och gärna en amningskudde el dyl. Finns faktiskt amningsrum på Åhléns.. coolt tycker jag.
Eftersom jag pumpar mycket i nuläget så kan jag ju ha mjölk på flaska och sedan värma upp på stan.. det är smidigt! Så ska försöka hitta någon schysst termos (: Man får vara lite fyndig ibland.

Efter visningen kom J & E över för att gratta oss.. Med sig hade de massa presenter från dem själva samt jobbet. MASSA fina kläder till skruttan. Jag blev måttligt avundsjuk på en mörklila mjukisdress med guldtryck :p Vi fikade och mös lite. Det var underbart att träffa några utomstående utöver massa sjuksköterskor och barnmorskor. Efter våra vänner åkt så drog vi hem till svärisarna igen så de kunde överösa tösen med lite mer kärlek. Stackars Nemo blev lite orolig över husses kärleksförlust jämtemot honom. Hundar är ju som människor till stor del; Även storasyskon kan ju reagera negativt på att det kommer en mindre människa in i bilden som tar upp all uppmärksamhet.. Efter att ha kissat på farmor och bajsat på farfar drog vi hem i all hast då vi missat fler blöjor i bagen och så sov vi gott hela natten..

Dagarna lunkar på annars.. har inte riktigt landat ännu känns det som. Mycket på grund av visningarna och allt plock runtikring dem. Idag somsagt kommer mor och det ska bli mysigt och se henne.. Jag ska upp på stan och möta henne om någon timme. Ska försöka att köpa mig en amningsbh eller åtminstone en skön som passar. Vet inte vad jag har för storlek nu faktiskt.

När vi ändå pratar lite kroppen här så upptäckte jag min tatuering igen.. har inte sett den på X antal månader så nu när magen börjar dega ihop här så inser jag att min hondjävul förvandlats till musse pigg.. Hornen är två bollar och hjärtat som satt på svansen är också en korvig ring.. men tuuuusan! =) Ena kanten har även fått en bristning i sig och blivit bred. En totalt misslyckad placering för en tatuering med andra ord :p Eh men då vet jag det till nästa gång.

1 kommentar:

  1. När de är sådär små så äter de när de behöver och sover så länge de behöver. Bara hon inte fortsätter spy upp allt så är det lugnt :)

    Varför tror du att du ska få skit från bvc?
    Gå in med rak rygg och svara ärligt på frågorna tanten undrar över och var bestämd i dina svar. Så har jag alltid gjort och det har funkat superbra. Kan iofs ha haft tur med min bvc-tant för hon är supertrevlig :P

    Hoppas ni mår bra och Alice är himla fin!! :D

    Kramar

    SvaraRadera

Vad tycker du?