torsdag 1 juli 2010

mirakel

Igår var vi hos bm igen.. fick en ny dam/tant då min ordinarie var på semester. Hon var faktiskt ganska trevlig, dock myyyycket mer hårdhänt när hon skulle känna efter hur bebis låg. Hon började undra om läget osv, blev lite osäker och ville göra UL. Det visade på att bebis ligger nedåt iaf. Varför har inte min bm gjort det enkla ingreppet tidigare för att verkligen vara säker? Efter bm-besök tog vi bilen till T's akupunktör. Där fick vi en riktig lektion i amning och bebis-vuxenbeteende osv. Framåt e.m tog vi oss till Högsbo och gick i lite affärer. På kvällen var jag helt slut.

Folk som pratar om dålig självdisciplin borde verkligen ta en rejäl koll på mig innan de uttalar sig. Det finns ingen, INGEN som har sådan dålig tåga som jag har (=
Idag vaknade jag vid 11.45, efter att ha lurat tillbaka T till sängen (han stiger upp långt innan mig) så blev det frukost först vid 14! Har surfat och gluttat på tv och nu är klockan 17.25! Man blir lagom bitter på sådant beteende! Disken från igår står framme också som värsta monumentet över min(vår) dåliga disciplin!

Jag har iaf gett mig tusan på att storstäda här idag.. och det ska bli rent! Ska börja nu i sovrummet och sedan ta toaletten (vi har delat upp rummen) (= Just nu är iof det mesta ganska tungt att göra men sålänge man kommer igång går det fint; Sen gäller det att aldrig..ALDRIG pausa för isf det blir en evigheterspaus!

Nej ska göra en hink med brunsåpa & leta fram "mirakeltrasorna" som de så fint kallas. Miraklet hade varit om de städade självmant, men icke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?