måndag 26 juli 2010

Det dära med vatten...

.. Ja man är väl för bortskämd egentligen!
Imorse när vi vaknade insåg vi att vi inte hade något kallvatten vilket innebär att det bara kommer ut rykande hett vatten i kranen! Jag tänker inte så mycket på det utan antar att det borde vara fixat om någon timme eller så.

Vi hade planerat att ta oss in för ett premiärbesök på stan och samtidigt träffa D & V men utan vatten så funkar inte duschen och att skålla mig ren vore inget att föredra.. vi fick skippa stadsbesök och även hembesök från Thomsens killkompisar =/ Vattnet kom väl tillbaka för någon timme sedan.. vi hade 1liter i kylen som tur var! Lillan behöver ju ha sin ersättning och jag vägrar ta varmvatten från kranen då jag själv aldrig skulle dricka det. Själv torkade jag ut mer eller mindre vilket påverkade min egen produktion ;( Ingen mat kunde vi laga heller (eller bara ren lathet?) så det fick bli kebabtallrik och cola för att få vätskenivån på en bra nivå.. fy Annsi fy!

I öknen finns varken cola eller kebabtallrik (med tanke på det peppande sms:et jag fick från min mor; "Ja du förstår de stackars kvinnor och barn i flyktingläger" True true.. ska tänka mer på det nästa gång det blir vattenläcka och de utlovade vattenflaskorna inte syns.

Såå ett nytt försök imorrn till att komma på stan.. eller stan och stan.. jag vill inte in i någon smet utan bara in på Chilli och kolla in sofforna till mitt framtida vardagsrum... kan ju knappast ha en 2-sits längre.. (:

Nope nu ska jag/vi försöka få oss ut på en promenad.. satt ju inne hela dagen igår (förutom en snabbis till Ica) och även i förrgår om jag inte minns fel.. herrejösses.. nicht gut! Vart tar dagarna vägen? :(

Mammas lilla kanin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?