torsdag 29 juli 2010

Det dära med krångel

Okej jag trodde inte jag skulle komma undan krångel med FK så jag var inte chockad.. de futtiga pengarna jag får denna måndag skulle egentligen varit 3ggr mera.. men dem har givit mig 17 dagar av lägstanivådagarna trots att de skrivit att jag tagit från sgi-dagarna.. awh! Vill inte bli av med 17 "golden days" mot lägstanivådagar på 180kr! Pytt! Igår försökte jag ringa dem och när de erbjöd sig att ringa upp om man lämnade nummer så blev jag glad :) Skönt att slippa telefonkö! Ringde dem? Nää! Idag fick jag inte ens plats i någon kö så det sket sig.. ska försöka komma in i kön igen för jag måste lösa detta..DEM måste lösa detta.. jag har räkningar för 6papp och när inkomsten är på hälften ja då är det illa :/

Jag hatar (ursäkta ordval) FK.. jag har sett vad de gjort förr och har varit i mina strider med dem också.. man orkar inte tillslut! Hatar att ens inkomst ska ligga i någon annans händer.. kommer man få något denna månad eller inte. Finns dem som fått kronofogden efter sig pga krångel med FK..

Igår medan jag väntade på samtalet så orkade jag inte sitta hemma och vänta längre.. vi drog på promenad till en möbelbutik som ligger relativt nära.. så mysigt det var att gå runt och spana vackra möbler (: Prisklasserna var ju högre än Ikea & Chili men man kunde fortfarande hitta en soffa att gilla.. synd att den jag föll för kostade 59"

Idag ska vi dra till Terminalen för att hälsa på kontorsdamerna (härligt). Thomsen behöver lite intyg om pappaledighet samt en inkomstuppgift till FK (haha). Kanske kan jag också tigga till mig min årliga tariffhöjning (löneök) som sker i Juli.. fast då får jag väl höra på fan att jag inte jobbat de sista 2månaderna och därav inte förtjänar någon ^^

Igår tappade lillan naveln förresten... efter 3 veckor! Jag är glad att den är borta för jag har stört mig på den litegranna.. har inte riktigt vågat komma emot + att den sett så läskig ut och speciellt när den blödit. Alla framsteg hon gör blir så stora förresten :) Hon ler jättemycket och "skrattar" ibland samtidigt.. Har även börjat "pratats" mer nu.

Nej nu ska vi försöka oss på lite mera telefonterror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?