torsdag 26 augusti 2010

Gänget



Har hunnit hem från ett besök i Örebro och även varit hemma någon dag :) Örebro var mysigt och bra som vanligt! Finner något sorts lugn när jag är där.. även om det är mycket jag inte hinner med. Många jag inte hinner träffa och många jag skulle vilja träffa mer.

Fick åtminstone träffat tjejligan från gymnasiet.. visserligen fattades Looket och visserligen följde Thomsen med så det kanske inte var riktigt originalligan.. Det är så svårt att få ihop oss när vi bor utspritt ända till Finland men jag hoppas verkligen att vi kommer fortsätta träffas vartän våra vägar går.

Min äldsta vän Emie har ju också fått barn, bara några dagar efter mig :) Den historien känns också sådär väldigt speciell eftersom vi helt oplanerat blev gravida nästan samtidigt.. det är liksom vi fast 25 år senare.. 2 flickor som är födda med nästan samma mellanrum som oss (18aug-3sept) Livet har sina konstiga infall ibland :) Hursom fick jag iaf träffat den lilla familjen inkl morbror och mormor.. och Tilda var så grymt mkt mindre än Alice. :D Det var verkligen en bebis om man säger så! Ska bli spännande att se våra små flickor utvecklas. Just nu brydde dem sig inte nämvärt om varandra, i framtiden kanske dem blir bästa vänner..eller värsta!? Hope not ;D

Här i Mölndal rullar dagarna på som vanligt.. det är grymt stökigt av saker hemma och arbetet med att lägga asfalt utanför gör inte saken bättre =/ Vi får in tonvis av lera och sand varje gång vi går in och ut. Jätteirriterande! Har även glömt nycklarna hemma i Öo såklart så kan inte boka tvättid heller = tvättberget växer SOS!

Igår träffade jag några av mina beloved båttjejer.. det är verkligen underbart hur man kan ha så många underbara arbetskollegor egentligen. Vi hamnade på en grekisk restaurang på Linné och åt grymt god mat! Alla hade gått upp relativt tidigt så vi löstes upp vid 23-snåret. Jag sällskapade med Emmy som skjutsade mig och donkanmaten hem; Var ju tvungen att köpa något åt Thomsen som varit hemma och svultit med lillan :p

Idag träffade vi Jennie, Jenny & Hailey på stan för lite mys.. tyvärr hamnade vi på donkan, men vad ska man göra. Barnvänligt med micro å shit så :) Fick även tag på ett par skor då alla mina andra blivit för små pga förlossningssyndromet fetfot..

Hej mina älskade skor ;)

Är så glad för jag har kopplat in musikanläggningen till datorn igen; Har haft den urkopplad hur länge som helst och inte orkat fixa in.. så nu kan jag lyssna på skön musik :D Tyvärr så var det idiotiska skittangentbordet från Mediamarkt så himla dåligt eftersom sladden bara var typ 5cm lång = funkar INTE med en golvstående hårddisk.. så lösningen är fortfarande inte optimal!

Ågrenen börjar komma smygande förresten... snart går Thomsen på båten (måndag) och jag ska battla min första hela vecka själv med Alice! Jag är inte rädd för att vara själv så utan med dessa praktiska sakerna som att duscha å fixa mat samtidigt som blöjan borde bytas (nattvaket) osv.. Thomsen har varit underbar (läs bäst) på att göra dessa saker så jag har kunnat softa rejält! Nu blir det andra bullar :) Antar att han har ännu mer ågren som verkligen inte får träffa henne på 7 dygn...aja hårda livet som sjöman ;D

Vi ska försöka ta tillvara på helgen nu som kommer ..
Nej lite mycket dravvel kanske


I spelaren idag...
  • Rihanna - Russian Roulette (jump smokers radio mix)

  • Mira - The Garden

  • Ne-Yo - Beautiful Monster

  • Lady Gaga ft. Beyonce - Telephone

  • Owl City - Fireflies

Hejsan å Hoppsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?