lördag 28 augusti 2010

Har ju lovat att lägga ut lite bilder på vårat nya boende så här kommer dem :)



Olseängen 18



Hall & Entré







Vardagsrum

Toa/Dusch/Tvätt B.V



Kök
Hall Ö.V
Rum 1

Rum 2



Rum 3

Badrum Ö.V

Terass

Baksida
Det är lite som ska fixas med tiden såklart:
  • Badrummet på övervåningen finner jag bara för gräsligt.. visserligen är det hemskare på bilden än i verkligheten då senapsgulheten är lite mer dämpad. Så när vi väl startar ett större projekt blir det badrummet som fixas! Dock kostar sån typ av renovering så grymt mycket så det blir när vi båda har en stadigare inkomst.. Just nu är ju våtrumstapeten i gott skick och handfat, toa, badkar m.m är i fräsch skick så .. med lite blommor, textilier och tända ljus ska det nog bli mysigt :)
  • Hallens färg är ju egentligen helt i min smak; MEN den släpper inte in något ljus och eftersom hallen är så stor och även går vidare till övervåningen så måste vi ljusa upp den! Färgtips mottages tacksamt! Detta blir nog ett jobb när vi får tid över helt enkelt :)
  • Köket är ju också helt okej om inte lite tråkigt. Här ska vi nog måla väggen samt när ekonomin tillåter börja byta ut vitvaror mot rostfritt tror jag. Vissa av köksluckorna börjar se lite ledsna ut så förhoppnignsvis är det IKEA-stomme och vi kan köpa nya luckor.. även här när pengarna är fler ;)
  • Golvet som går igenom hela hallen och köket är ju klinker och helt okej.. dock stör jag mig på de mörka partierna längst kanterna vilket får det att se lite ut som ett avspärrningsområde! Vinner jag en miljon så lejjer jag bort arbetet och lägger något riktigt läckert trägolv.. annars får det vara :) Golven på övervåningen var relativt nylagda.
  • Trappen är ju supertråkig och rakt igenom 80-tal! Funderar på att betsa mörkbrun om det blir mycket ljusa väggar.. eller helvit med något läckert mörkt på själva trappstegen? Eller inget? I nuläget ligger det ju grå heltäckningsmatta = kvalsterhärd :S Hatar heltäckningsmatta! Engelsmännen älskar den, förstår inte varför? Måste vara smidigt för dem att dammsuga mattan utan att den liksom följer med dammsugaren upp.. som vanliga mindre mattor :p
  • Rummen på övervåningen har fräscha tapeter men lite tråkiga färgval.. speciellt eftersom 2 går i samma :/ Jag funderar på att ge det rum som blir Alices en svag lila ton, ljus ljung ex. eftersom jag vill behålla ljuset men ha färg.. jag älskar lila :) Jag älskar rosa och cerise också men hallå vi får inte överdriva nu! :D I vårat eget rum funderar jag faktiskt på en shabby chic inredning så långt det bara går.. helvitt med andra ord och lite härliga gamla sletna träramar.. en spegel i fönsterram.. ja eller något sådant. Vi får se när det finns tid över. Alices rum är viktigast hursomhelst. Annars gillar jag djungeltema.. ljusgrönt med lite palmer å lianer.. mysigt! Det rummet som blir Thomsens spelrum får han göra vad han vill med.. promise! Ska inte lägga mig i! :p
Inredningsdillemma 1 .. hur i tusan ska jag inreda vardagsrummet.. Vi vill ha en divansoffa med 2 divaner.. hur å var? Var ska vi ställa Tv:n och soffan? Vi kan inte ha det som nuvarande ägare har på bilden eftersom vår tv är kanske 4ggr större och skulle täcka hela fönstret.. kan inte ställa soffan där heller eftersom fönstrena är så låga och det skulle se superdumt ut.. illa
Inredningsdillemma 2 .. Hallen! Seriöst, behöver jag säga mer? Hur ska man få till förvaring och avhängning etc i DEN hallen utan att täppa igen själva flödet i bostaden? Ih

2 kommentarer:

  1. Wow!! Det är ju jättefiint :)
    Badrummet på bottenplan (?) är ju jättesnyggt!

    Grattis än en gång till nya bostaden!!

    Puss puss

    SvaraRadera

Vad tycker du?