fredag 6 augusti 2010

Längtan

Just nu längtar jag så mycket efter mitt nya hem..

Att sätta upp gardiner i rummen, att måla lillans rum i någon fin färg, att slå mig ned i min fina nya divansoffa och glo på en helt värdelös kanal, att slänga in en tvätt i tvättmaskinen som står i mitt alldeles egna fina duschrum och sen inte behöva stressa med att plocka ut den direkt (:
Men mest av allt ska det bli så skönt att inte vara övervakad av 3 höktanter ;)

Sist vi var på bvc så vägde jag mig.. 14 oändliga kg kvar till inskrivningsvikten och sen får man ju tänka på att det är ett antal kg för mkt innan dess också.. Efter förlossningen har jag gått ned ungefär 11kg+ eller så; Vet inte exakt eftersom jag inte vägde mig de sista lidelsefulla veckorna.. antar att det är ganska mkt vatten också som har försvunnit. Egentligen känner jag ingen stress över vikten, jag är tjock och har alltid varit. Nu känner jag mig iaf mobil igen och kan röra mig som förr.. JO motionen har tagit stryk och den ska självfallet tränas upp igen, MEN jag kan raka mina ben och se mina fötter, hallelulja ;)
Har inte blivit några powerwalks med vagnen ännu men jag vill gärna ha musik för att speeda och då är det inte så roligt att ha familjepromenader samtidigt.

Skulle egentligen behöva ta en runda på stan och köpa mig ett par byxor.. har bara gravidleggings och capribyxor vilket inte känns funktionellt alltid..Kanske ska unna mig någon timmes egentid på söndag kanske.. Thomsen ska på Kent på lördag kväll så kan jag kompensera med lite shopping (=

1 kommentar:

  1. Ha ingen stress med vikten, men hur var det, du ammar inte va?

    SvaraRadera

Vad tycker du?