torsdag 12 augusti 2010

Regn

Oh vad det regnar.. älskar regn!

Allt med regn är underbart.
Finns inget mysigare ljud än regnsmatter på rutan
Känslan som får en att bli liten och trygg under täcket när det regnar utanför
Eller varför inte värmen inuti bilen påväg mot semesterstället i skåne en varm sommardag
Luften som rengörs av regndropparna
Dyblöta kläder av ljummet sommarregn
Att bada när det regnar.. sjunka ned så bara huvudet är över vattenytan

Har inte fattat varför folk börjar springa och gömma sig när det börjar regna.. även om de bara är påväg hem :) Jag förstår varför man gör det om man är påväg till jobbet eller har sin dyraste läder eller skinnjacka (nä knappt då.. avskyr döda djur, köpt fejk fytusan och spara pengar på köpet)

Det som är negativt med regnet då. Jaa Mölndalsån blir ju inte lägre precis och för något år var det ju extrem översvämning här. Jag tror innerst inne det är ån som liksom gör att alla hus/lägenheter/whatever från Korsvägen-Mölndal lutar.. för JA så är det :) De 3 jag bott i har lutat och jag pratade med vår mäklare som konstaterade att JA så var det...

Idag har jag inte gjort något..eller vi. Hämtade ett paket på posten; Ett par byxor som jag vunnit på tradera.. 3storlekar för små i mitt huvud, i verkligheten säkert 5! Jag antar att dem krympt på vägen för det var inte så stor den storleken såg ut sist jag hade den :)

1 kommentar:

  1. Finns inget bättre än att bada i regn eller att hoppa i en riktigt stor vattenpöl=)

    Puss puss
    Vickey

    SvaraRadera

Vad tycker du?