lördag 7 augusti 2010

Tacksam!

Thomsen är iväg på Kent och jag å Alice är hemma och lördagsmyser :)
Man märker verkligen nu först när man är ensam hur skönt det är att vara 2 föräldrar. Jag är så glad att T tog såpass lång semester som han gjorde annars hade jag nog åkt ned i en depression efter vad som hände kombinerat med sömnbrist..
Kände direkt när de åkte hur stort toabehov jag hade.. men lillan ville liksom inte somna in i sin sitter/vagn/kudden i soffan utan sitta i famnen och slösova istället..aawh.. slutade med att jag fick ta sittern med mig in på toan.. ser hon inte mamma eller pappa blir hon gnällig. Undrar hur det kommer bli sedan.. duschning, matlagning, disken, tvätten.. ja allt sådant som går så lätt annars kommer genast bli en pärs (:
Creds åt alla ensamstående föräldrar därute..

Idag var V & D här för första gången.. vi åt onyttigt och spelade Buzz.. jättemysigt tycker jag :)

När Thomsen kommer hem om en liten stund så ska vi äta supersen nattamaud.. kräftor! Yummiiiie säger jag bara..

2 kommentarer:

  1. Det var supertrevligt och ni bor jättefint. men jag ser fram emot att se ert nya boende in real life=) Hoppas kräftorna smakar=)

    Puss puss

    V

    SvaraRadera
  2. Siri fick alltid sitta i sittern när jag skulle duscha eller laga mat. Supersmidigt. När hon blev lite större så la jag dit lite leksaker så då kunde hon roa sig en stund också. Du kommer komma in i rutinerna fort, du har liksom inget val hehe.
    Jag hade turen att Siri var en "enkel" bebis som kunde ligga själv en stund och som sovit i sin säng ända från start. Vill inte Alice vara själv så skaffa en sjal och bär runt på henne. Har aldrig behövt använda en men tycker de verkar supersmidiga :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?