måndag 9 augusti 2010

Kräftor

Har precis ätit årets omgång med kräftor :)
Jag och Thomsen klämde i oss 2 förpackningar så nu räcker det till nästa gång. Fy vad fingrarna luktar efteråt dock ->mår illa<- Har försökt med citronrengöring 2 ggr men funkar inte lika effektivt som efter lördagarnas räkkalas på Stena Saga ;D

Idag var vi iväg till centrum för att kolla byxor åt mig.. 3st större blev det än innan graviditeten.. peppande. Men aja, fick 3 par för 250kr så det var bara att tacka och ta emot. Kom även på en smart grej att ha med då man är ute med Alice på stan eller i skogen.. färdigblandad ersättning! Eftersom den går att servera rumstempererad är ju det ännu bättre! Inget tjaffs med micros eller pulverblandningar på någon parkbänk eller dylikt! Jippi! Nu är det bara att hoppas hon gillar den rumstempad också.

Har huvudvärk också.. det var ett tag sedan. Hade det ganska ofta under graviditeten om jag inte minns fel och jag var faktiskt gravid sedan sist jag hade det, alltså minst en månad. Har nog druckit lite för lite vatten och för mkt Czero sista tiden så :S

Imorrn ska vi försöka grilla hemma hos svärmor.. svärfar är i Mexico och lirar så det blir bara vi 4 denna gång.. men ska bli gott med lite grillat, kanske sista gången denna "sommar"? Nää ;D

Förresten fick jag ett paket idag från min farbror som jag inte sett på säkert 15 år.. gratulationer till Alice och en superfin klänning. Har fått flera sådana från släktingar jag inte sett sedan jag själv var barn.. läskigt på något sätt då man inte vet hur man ska göra, själv har jag ju inte gett dem något när de fått barn eller gift sig eftersom jag ansett att man glidit ifrån såpass mkt. Jaja, vi ska lirka ihop lite söta tackkort och skicka.. jag är inte redo att ringa ett 15-20 år gammalt spöke ännu ^^

..esch svamlar mest

1 kommentar:

  1. Annars kan du värma vatten och ha i termos som du sen häller i flaskan och blandar ersättningen med. Superenkelt :)

    Kul att gamla släktingar ändå hör av sig, men förstår att du inte direkt vill ringa dem hehe.

    Hoppas det är bra med er!
    Kramar

    SvaraRadera

Vad tycker du?