fredag 22 april 2011

Långfredag, färg & för många tankar

Ibland blir jag seriöst rädd för mig själv. Jag kan verkligen inte hantera för många tankegångar och "komihåg's" samtidigt för då blir det bara en smet och jag missar hälften.. Jag tror på allvar att jag kan ha fått någon typ av sjukdom där man är förvirrad, fast light då.

Hursomhelst.. jag ska försöka samla tankarna kring vad vi behöver inhandla för att göra en renovering light av köket.. idag tänkte vi nämligen fixa detta. Jag funderar även på om jag inte ska chansa att spackla igen pärlspontsluckorna så dem blir släta samt fixa de två som är slitna under sinken + knoppbyte.. och hoppas på bra resultat. Funderar på att åtminstone göra 1 lucka och se hur resultatet blir för att därefter göra alla (om det blir bra) DOCK gör det inget om resultatet blir skit.. dem måste ju ändå tas bort/ändras på ett eller annat sätt :)

Fick svar på mailet angående det saknade glasluckan i köksfläkten (bättre sent än aldrig) och det är föreningens ansvar :) Vill vi byta fläkt helt så blir det självfallet vårat ansvar men vi dividerar som så att fläkten byter man om man storrenoverar köket.. så kanske om 5 år sisådär max.

Vad som än händer så ger jag mig ut i en (för mig) okänd värld :) Men vad kan hända liksom? :p hihi


Gårdagen var fab på sitt lilla vis. Hade bakat tårta och muffins.. svärföräldrarna kom och vi mös lite. Tyvärr var även svärfar sjuk så det var väl inte så roligt för honom som mestandels fick ha soffläge. Dem hade med sig fasadtvätt så jag började med altan för att se om det funkade och eftersom jag aldrig gör färdigt något om jag tar paus så körde jag hela altanen med diskborsten och simsalabim så var den fräsch igen :) Tog några timmar men med svärmor som assistent och hundarna som övervakare kände jag mig aldrig ensam, var faktiskt ganska rofyllt.. speciellt när man såg resultatet. Dock behöver vi måla en del där förra ägaren var lite snål på färg. Kvällen avslutades med utkörning av mat.. vi var egentligen sugna på kinakäk men det fick bli kebabtallrik & souvlaki.. budet var helt lyrisk eftersom vi var de första att beställa online :)

Nej nu ska jag ta med mig min haltande Thomsen (pga höstblåsorna under fötterna) och min lilla tösabit å ta en biltur.

Underbart väder förresten.. färg på 5 min! That's fab! Men farligt, man kanske borde införskaffa solkräm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?