tisdag 26 april 2011

Lågtempare??

Jag har nog väldigt låg kroppstemp men såhär låg visste jag inte.

Igår när jag på kvällen fick "extremfeber" och kände mig riktigt illa däran tog jag fram en termometer (har inte haft behovet på flera år) Mätte upp till 37,6!!

Imorse hade jag fortfarande feber fast mindre, den visade 36,7
I nuläget på eftermiddagen visar den 36,2 och jag har fortfarande lite vallningar.

En gång i tiden när jag inte hade feber mätte jag upp 35,9 men nu börjar jag undra om termometern visade rätt den gången

Har mätt med 2 olika termometrar nu och båda har visat samma

Jag funderar på om man ska be sjukvården skriva in detta i mina papper eller så.. att dem får ta min temp. Inte så skoj om man har typ 39grader och det egentligen liknas vid nästan 41 = död

Funderar även att be om kopior på proverna jag tog för sköldkörteln.. många är visst på gränsen och dem ser på det lite olika i kommunerna....

1 kommentar:

  1. Jag är likadan! Min (o)normala kroppstemperatur är 35,8. Jag tror att det är därför jag svettas så mycket. :P Jag bestämmer att det är så, i alla fall. ;)

    Puss puss och krya på dig!!

    SvaraRadera

Vad tycker du?