måndag 4 april 2011

Nytt kök


När man blir bombad med hemlektyr nuförtiden är det inte svårt att undvika att bli pillemarisk i fingrarna :) Nu när man börjar bli till åren och ens jämngamla pysslar med hemmen istället för att gå på krogen är det lätt att själv bli sugen på att göra om hemma och som jag bloggade lite om i början av tiden här på Olseängen.

Jag vet inte om perioden som sjuk fått mig att tänka för mycket på hur jag vill ha det eller om det är våren som väckt något bopysslande inom mig men jag är grymt sugen på att förnya och det nu. Helst igår!


Jag skulle väldigt gärna ändra på köksluckorna och gärna hela köket om det gick :) Vi har en liten buffert för just köket och gärna mer så man vill ju helst kanske bara byta luckorna och inte hela stommen. Jag undrar om man inte skulle kunna slipa och måla luckorna själv? Byta knoppar & Handtag. Men dem har skåror som är smala och kanske meckiga att slipa, hur skulle det funka (?)

Kollar efter en fräsch och uppiggande tapet till ena väggen. Kanske en vågrät-randig för att bredda lite? Eller så får det bli enfärgat. Något som piggar upp mer än blågrå iaf. Denna färg gör inte en trötter till pigg åtminstone.




Även det lantligt blå/beige kaklet vill jag byta eftersom det inte hör hemma i det kök som passar oss; egentligen tycker jag det är fint.

















Den stora skräcken; Furutrappan och hallen! Vi har faktiskt en plan att göra detta först i sommar. Trappen ska bli vit och även hallen men hur gör man för att inte överdriva det vita? Funderar på att köpa samma matta som ligger nu fast i stålgrå och sen kanske måla räcket grått också? Ska man ha någon ton i det vita? OM isåfall vilken.


Hmm.. ursäkta diverse pryttlar. Är inte så
städlig av mig nuförtiden ;p
















Så då ska jag fortsätta att surfa runt på lite olika sidor och önska mig bort.. :) Kom gärna med tips och råd ni som sitter inne med sådant KRAM KRAM //Annsi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?