tisdag 3 maj 2011

minnen, sorg & matlistor

I torsdags hade vi en minnesstund för Tony ombord Stena Saga.. det var så fint och väldigt enkelt men det kändes så himla rätt och riktigt samtidigt =) Jag bröt självfallet ihop när F började spela saxofon "somewhere over the rainbow" samt "fields of gold" och försökte hejda mig utan framgång.. Allt som var sorgligt kom liksom till mig. Jag vet att Tony inte lider något mer nu men hans anhöriga gör ju det. Även min gamla klasskompis begravning kom som en minnesbild framför mina ögon... jag började tänka på alla som gått bort under min livshistoria vilket gjorde att det flödade över bara.

Kan det vara slut på olycka nu .. (?)

På tal om något helt annat så har jag å T börjat skriva matlistor i början av veckorna.. mycket för att äta mindre hämtmat vilket blir ekonomiskt ohållbart i längden samt att verkligen ha saker hemma =) Inget avancerat vilket man inte hinner med när Alice går på strövtåg.

Denna vecka blir det ex
  • Lasagne
  • Korvstroganoff
  • Makaronilåda
  • Broccoli & Kycklingpaj
  • Hel kyckling
  • Tacos.. (:
  • (så storkokar vi en soppa som man kan ha som lunch, broccoli & potatissoppa)
Mao en ganska enkel matlista.. vad brukar alla andra laga för enkelt hemma?

Inatt drömde jag om kring och bombningar å det var riktigt obehagligt. Antar att det är alla nyhetsintryck om Usama de sista timmarna som tar ut sin rätt. Som tur var ringde min kusse fel (antar jag) så jag slapp för mycket av det hemska.

Nej på med lite kläder och Ica Maxi here we come

((btw så målade vi ju kaklet i köket och det blev katastrof.. så nu måste/bör/vill vi ha ett nytt kök så vi funderar på att riva hela skiten.. men jag/vi pallar inte att sitta med köksplanering nu liksom *suck* I-landsproblem deluxe jag vet.. är fortfarande förkyld också efter 2 veckor.. skumt))

3 kommentarer:

  1. Matlistor is the shit! :)

    SvaraRadera
  2. Vi kör också med matlistor, guld! =)

    SvaraRadera
  3. NOKA, jag tror att jag känner igen det. Lite mer kalorier blir det ju per dag då så det kanske man ska köra med efter första kick-offen nu då =D Är det dyrt?? =) Kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?