tisdag 29 maj 2012

samma visa dag ut...

Jag vet inte om jag har någon ond figur sittandes på ett moln och vill jävlas med mig eller så...
I söndags köpte jag en ny skitbillig mobil då min gamla tappades i golvet och sprack. Idag (tisd) när jag ringer upp mamma tappar jag del i poolen jag håller på att tömma. Nu är det inte så att jag bara "oooh nej jag kan inte spelar wordfeud eller snacka skit i mobilen" utan jag väntar fortfarande på provsvaren och isf ska jag infinna mig rätt snabbt på sjukan samt skaffa barnvakt till lillan. Utan mobil? Impossible.

Nu har jag dragit fram androiden igen och lagt den i en plastpåse för att inte få skärvor i fingrarna eller öronen men då har jag åtminstone en nödtelefon. Ibland får den frispel och ringer upp flera samtidigt eller startar processer.. antar att det är pga sprickorna i skärmen.

Alice somnade lite innan typ halv tio idag också, vips pannkaka där försvann vuxentiden totalt. Känner en grym stress över typ allt just nu. Allt är liksom jobbigt. Har ett litet sjukhusmöte å mina vägnar på Sahlgrenska på Torsdag också.. ska möta upp E som kommer ända från Öret med sin lilla Tilda innan, snabbt hem å fixa lunch och dra iväg. Snacka om värdinna jag är då.

Ah somsagt.. T's drän fortsätter att krångla och vi vet fortfarande ingenting! Börjar bli jävligt tradigt detta. Vill bara ha hem Thomsen dit han hör hemma; Hos oss!

Imorrn om vi har tur kanske snickarn kommer och fixar det sista... fläkten och en spotskena över diskbänken. Hoppas också han tar med sig kyl, frys och resterande bråte!!  Alice och jag ska fly fältet till Ikea för middag med Jen & Hailey

Dagens positiva måste vi framhäva var ett besök till Lekstaden med Jen & Hailey. Trots sprängande huvudvärk var det skönt med lite miljöombyte samt att Alice fick sitt körkort :) hihi. Vann även 25spänn på triss...ooho

...fortsätt simma, fortsätt simma (som min mobil sa när den ramlade i poolen)

1 kommentar:

  1. Man behöver inte ens simma alla gånger... ibland räcker det med att flyta lite halvhjärtat och spara på krafterna.

    Tänker på dig massor gumman, det vet du. <3

    *puss och kram*

    SvaraRadera

Vad tycker du?