torsdag 9 oktober 2008

wall.e & bullbak

..dagen började visserligen inte av någotdera utan med en cykeltur mölndal-centrum t.o.r; Skulle nämligen lekas med Jennie.. lite fika, lite fönstershoppa.. mysapysa.

Väl hemkommen börjar thomsen och en annan med matlagning samtidigt som vi får för oss att göra dem dära bullarna vi planerat så smått.. jag får för mig att trippla satsen.. väl med händerna i degbunken märker vi att mjölet inte räcker mer än typ 3/4-väg.. naaajs! Tvingar thomsen att knacka dörr för att lära känna grannarna bättre även om det var han som promt insisterar på att det faktiskt var jag som ville göra en trippelsats och att han innerst inne visste att mjölet inte skulle räcka ^^ Nåväl vån.3 blev vårat lyckokast.. dock räckte de extra 7dl bara till degen och inte utbakning.. så efter middagen skickar jag iväg bejb på en vinglig cykeltur till manhattan.. :D 2 fears in one .. Tillslut hade vi iaf 80bullar ihoppackade i påsar.. duktiga är vi, har dock inte smakat dem ännu utan bara käkat lite deg i desperat hunger och för att jag inte hade något vettigare för mig när jag väl satt där med stora degkokor på händerna ^^ För allas information rapar jag fortfarande deg.

Tog spårvagnen.. men det blev bussen tillslut in mot stan för att inhandla godis och se på walle.. fifan...bra bra bra! :) Mkt lärdom, lite kärlek, lite action.. och visserligen a whole lot of america.. jaja, men vad ska man räkna med..fick mig lite blöta ögon mot slutet.. då gillar jag den..dock kunde jag inte moffa så mkt godis jag önskat eftersom jag fortfarande rapade deg.. najs!

Dagens tanke:
Ibland har man problem, eller rättare sagt alltid.. mer eller mindre, stora eller små; Och alltid känner man sig lika ensam om dem.. men alla har en liten repa i själen minst..och bara känslan om att inte vara ensam med sina problem hur jobbiga de än må vara så hjälper det att veta att man delar dem med någon.

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?