tisdag 7 april 2009

Love Bubbles

I följande blogginlägg ska jag recensera 2 saker.

Bland annat: Loka Likes Passion.. för att det har kommit tre nya smaker:


  1. Stormy Passionfruit
  2. Red Hot Strawberry
  3. Flirty Apricot

Jag har skrivit dem i den ordningen efter hur goda jag tyckte dem var.. å passionsfrukten vann stort..jättesuperduper! I och för sig var alla super, dock smakade inte aprikos så värst mycket..mer som jättesvag parfym kanske? Hursomhelst, varför dricka CocaCola när man kan dricka dessa :) Inte visste jag dock att chili + jordgubbe kunde bli en bra kombo :)

Sen har Annsi även läst (believe it or not) Jag är inte typen som läser men eftersom jag skulle överleva en resa till Sthlm så köpte jag mig lite pocket-böcker och en av dem var:

Stor (skriven av Caroline Giertz)


Fet. Fattig. Finnig. Ful. Sån är Fiona. En överbliven pudding av utgånget datum. En kvinna på god väg att härskna i ensamt majestät. Men på sin tjugofemte födelsedag bestämmer hon sig för att göra något åt resten av sitt liv. Skaffa pengar, dra och börja om. Slut med de slabbiga självmordstankarna. Slut med sängknoppen Sixten, den alltid så ståndaktige älskaren. Slut med demonerna, Föraktaren, Förlamaren och Förgöraren - följeslagarna i hennes annars så tröstlösa ensamhet.

Fiona tar steget ut i livet och världen utan att ha en aning om vilken karusell hon sätter igång eller hur hela den här vansinniga, farsartade och fasansfulla historien kommer att sluta. Hon ville ju bara ha lite kärlek och sympati. Och ett någorlunda normalt midjemått. (källa http://www.bokrecension.se/918550517X)



Om han fick leva tillräckligt länge
skulle han lära henna att älska sig
själv.
Vartenda kilo, varenda centimeter,
varenda decibel. Hon var allt
han någonsin
kunde drömma om. Andra kvinnor framstod
som bleka skuggor
vid en jämförelse.


Jag skrattade som en idiot när jag läste början av boken. När fiona beskrevs så tyckte jag så väl att den bilden stämmer in på hur jag själv kan känna mig och KÄNNER mig själv. Boken är väldigt rå, laddad med erotik, svek, kärlek, våld och äventyr.. tänk vad livet kan ändras på några veckor

Idag började jag dagen vid en 9-snåret, Thomsen gick upp eftersom han skulle till sjukgymnasten och jag vaknade på köpet. Han drog iväg och jag kollade nätet efter 1veckas frånvaro :) Tog mig in mot stan och gymmet..var darrig när jag kom därifrån. Vidare till paprika för sallad ute i vårvädret. Hem och vila, vidare ut och löpa igen.. fast jag gick mest snabbt.. tar så himla på knäna..känns också som hela magen och rumpan trillar av *S*
Nu är jag slut..dags för sängen snart kanske(?)

NATTINATT

2 kommentarer:

  1. Han är blandras av jack russel och chihuahua... Ingen blandras jag rekommenderar om man inte har varit hundägare tidigare =)

    SvaraRadera
  2. kan du inte få med mig ut och promenera, bhöver komma igång=)

    /Vickey

    SvaraRadera

Vad tycker du?