tisdag 7 april 2009

Home Sweet Home

Kom hem sent igår typ vid 23-tiden.
Vaktbytet skedde i Oslo vilket innebar buss för personalstyrkan både dit & hem.
Jag var aningen trött på bussen men kunde inte sova eftersom några få bestämt sig för att inte vila utan dricka till det.. men de var ändå tystare än jag trodde och bussturen gick fortare än väntat.. Jobbigt att sova sittandes.. speciellt när man inte kan luta sig mot ett fönster och sitter mot gången ^^

Arbetsveckan har varit sådär.. slitig som fan på mornarna..Stämningen har varit sådär. Många av vikarierna och även de fasta har inte mått så bra, det fuskades med schemat, mycket att göra, jobba över etc. Jag mådde inte bra till och från och ville bara sluta med skitet! Men det är så himla svårt att byta jobb. Man tjänar ju rätt bra + att man får 2 hela veckor ledigt till att göra saker på, Många av ens kollegor är alldeles underbara, det är ett skönt flow och dagarna går fort.. Men ska börja kolla mig runt efter jobb. Har även sagt åt T att göra det. Han fick tillslut tvingas på båten av Feelgood trots att han har ont..Dock kände han av det på en gång och åkte hem under ons-morgon. Kanske kan Stena Line låta honom jobba i land, hålla ögonen öppna efter jobb.
Har även skolat in en ny kille. En Iransk pojke född -87 tror jag det var. Så go & snäll :) Hoppas han kommer tillbaka i sommar för han kommer nog bli riktigt bra! (sommarvikarerna har redan börjat komma, detta var grupp 2 som skulle göra sin pryo)

Veckans ledord har varit: Bitter.. även folk har tyckt att jag är bitter.. usch, jag är inte ens sådan =/ Jag är väldigt sprallig och glad.. och trygg! Men efter 2års heltid utan anställning är jag inte trygg längre.. svårt att få jobb på båten numer. Ingen är trygg.

Aja.. ska packa färdigt sen träffa Thomas för att dra till gymmet! Han lyckades få en tid hos sjukgymnasten tillsist.. jädra idioter som inte tror på honom bara för att han är ung.. pyttsan!

PUSS & KRAM

2 kommentarer:

  1. JA flytta hit seriöst, tror du skulle trivas :D Folket här är mer..ja relaxade.. härliga, mänskliga..osv. Iaf när vädret tillåter.

    Kram på dig

    haha så snällt av dig, bra o veta att jag får "sova" hos "dig" :D

    precis, gillar göteborgare mer än örebroare :) ska kolla upp jobb, funderar på att kanske min faster vet något, hon och min farbror vill väldigt gärna att jag flyttar hit :D

    inte konstigt att du vill ha nytt jobb om du inte känner dig trygg att få jobb där... "bara" att leta nytt :) vad vill du jobba med istället?

    kram
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. fan fick med ditt inlägg i början, kopierade in det för att minnas vad du skrivit och så glömde jag radera det haha.

    SvaraRadera

Vad tycker du?