torsdag 7 maj 2009

Ont i nacken

Hmm.. jag är lika stel som en marmorplatta i nacke och axlar.. men klaga ska jag inte eftersom jag vet att det finns dem som har det mycket värre + att jag självförosakat min smärta eftersom jag nördat alldeles för många timmar framför dumburken..

Har iallafall haft en himla bra anledning; Körkort och all dess innebörd. Har ringt en körskola i Örebro idag, men fick en dålig "feeling" av gubben i telefonen så den skolan kommer jag nog skita i. Vi har mailat 3 andra skolor i Öo samt 2 i Mölndal om att göra upp ett individuellt paket för oss..får se om de svarar. Imorrn ska Thomsen ringa en skola i Kungsbacka (17min med pendeln) för att se om deras paket är bra och om de har lediga platser för oss.. *hoppashoppas* För isådana fall blir det nog Kungsbacka..

Ni andra som har körkort, hur gick det till för er? Körde ni mycket hemma, elr bilskola, båda delar eller bara det enda? Vart körde ni upp?

Jag är ju så orolig att jag aldrig kommer få ett körkort, men jag är ändå inte den som är den.. Hallå ibland har jag sett hur många "dumma idioter" ursäkta! Men rena pappskallarna som fått körkort.. hur har dem gått till väga, köpt sitt körkort? Så intelligent och handfast är jag väll att jag borde klara det.. hade bara hoppats på en enklare start, mer hemmakörning med folk jag litat på och inte 1/2-timme som jag hittills fått.. aja det löser sig förr elr senare, kämpar man riktigt hårt för något så brukar det ju lösa sig mer elr mindre.. nu är det största problemet cash..ska försöka spara 14ooo fram tills innan Aug.. hur det ska gå? Det går.. promise

Seriöst, klarar jag detta klarar jag allt..=) OM ni ska förstår hur stort problem detta är för mig så kan jag säga att jag skulle vara världens lyckligaste människa om jag lärde mig köra bil & klarade uppkörningen.. då finns det inga problem som är för stora..

Hursomhelst, nog om det..:) Idag har vi gymmat som vanligt å sen drog vi faktiskt till Jensens.. tog 1 timme ungefär innan vi fick in huvudrätten.. fifan..och det ska vara lunch? =S Men tror vi har så att vi kan käka 2 gratisbiffar imorrn..

PUSS & HEJ

3 kommentarer:

  1. prova Hjalmarssons trafikskola i Örebro. Han är bra fast lite sträng=)Lite dyr kanske men inte den dyraste och harn tar inte emot så många åt gången. puss och kram/Vickey

    SvaraRadera
  2. jag körde väldigt mycket hemma. körde nästan varje dag till skolan (grisbergska) och sen ofta när jag skulle nånstans. sen blev det ju endel på körskola också men inte alltför mycket som tur var. körde upp i örebro och klarade på första uppkörningen hihi :p

    SvaraRadera
  3. Jag körde mycket hemma, alltid när vi skulle till stallet och så. Och så rätt så mycket på körskola, varken mamma eller pappa kunde trafikreglerna ordentligt ju! =P

    Körde på Lennarts trafikskola i Laxå, bästa stället enligt mig. Men kanske något knöligt om man bor i Gbg... ;)

    Lycka till!

    Kraaam!

    SvaraRadera

Vad tycker du?