måndag 10 augusti 2009

klåda & värk

Sätan i gäääätan vad det klias

...Mina 1000 myggbett har liksom ingen lust att sammarbeta med mig..det är så irriterande :(

Försöker hålla mig sysselsatt för att inte tänka alltför mkt på klådan..
Imorse väcktes jag lite efter 10 av bror på tåget. Hade ju packat om hans cypernpackning från en liten väska till en större..DET var ett hästjobb må jag lova. (fattar inte att en kille på 20 bast som ligger i lumpen måste ha med sig så mkt kläder??) Hursomhelst hade andra bror och far tagit sig till centralstationen för att lämna cypernpackningen som hastigast till andra bror som åker Sthlm-Göteborg .. för att ta med cypernpakningen till Cypern självfallet! Imorse när bror ringde så undrade han lite om hur jag packat cypernpackningen, om det fanns med något hårvax där i någonstans.. offcourse! Syster kan! :)

Försöker få med hemmavarande bror på aktivitet som inte tar för mkt på krafterna eftersom de mesta krafterna går åt till att klia å tänka på min klåda.. :( Tycker så synd om mig själv ^^
Alternativ aktivitet: Hänga på stan, shoppa, äta glass etc.. :) Sånt brukar alltid min snälla plutt Thomas hänga med på iaf. Hemmavarande bror är inte lika lätt trots mutor. Kanske blir glass, kanske blir minigolf.. visar sig om inte annat. Brors idé var promenad i skogen.. mysigt MEN myggigt..aauuuwh

Fick tag i ett sistaminutentåg hem också..ska fortsätta med det tror jag (: Mkt mera prisvärd OCH man får plats på köpet.. klart folk vill ha en sittplats när dem åker..fattar inte varför man ska behöva betala extra på SJ om man vill ha en bokad sittplats, ok om det faktiskt hade blivit billigare.. men dem har ju höjt priserna för dem som vill ha sittplats..wacko.. vad kommer härnäst..ståplatser på SF?

In i duschen sen fortgår övertalningsarbetet... over and out

4 kommentarer:

  1. Du, testa Kestine, den hjälper mot myggbettsklåda om det är en allergisk reaktion du har. ^^

    Annars kylbalsam. =P

    *krama på*

    SvaraRadera
  2. Japp, Kestine finns på Apoteket bland allergimedicinerna, det är en vanlig sådan mot pollenallergi men har också effekt på exempelvis allergisk reaktion på insektsbett.

    Man blir påläst i min situation... ^^

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. klart siri är unik. hon är ju min dotter höhö :p

    SvaraRadera
  4. Johan jobbar för ett nytt företag i Vasa. Han har egentligen aldrig jobbat för sin pappa på det sättet. :) kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?