lördag 30 oktober 2010

שָׁלוֹם

Ja idag har jag invigt mina nya hoods med en liten powerwalk :) Kan inte säga annat än att jag gillar det jag ser. Även om vi bor i ett radhus/villa/lägenhetsområde med fotbollsplaner och asfalterade vägar så är hela området omringat av skog, skog å skog :) Jag älskar skogen och naturen, det doftar alldeles för underbart gott.. för första gången på länge länge kunde jag känna doften av natur.

Tyvärr är inte min sambo någon skogsmulle; Vill inte påstå att jag är det heller men det finns ingenstans min själ får sådan ro som i skogen. Ska bjuda över mamma på skogspromenad och efter säsong lär hon införskaffa föda från skogens skafferier med mig ;D

Hursom; det var längesedan jag gick en sådan lång promenad och jag var helt svettig när jag kom hem. Nu ska jag softa resten av dagen.. kolla på grannen som flyttar in och invänta min FL-kontakt som också borde flytta in idag. Kul att vi inte är de enda nya på gården! Blir nog ett besök till Ica för att införskaffa den gulddyra ersättningen åt liten också..

Shalom

1 kommentar:

  1. Gud vad härligt det låter! :D Vi flyttar bara 1 km från stan, men hamnar mer i natur i alla fall... Inte för att det här annars är någon stadsmiljö. ;) Ha det bäst, pullan! <3

    SvaraRadera

Vad tycker du?