måndag 11 oktober 2010

Lite om allt möjligt

Jag längtar tills allt börjar falla på plats; När man inser vad man glömt och vad man hunnit med. Just nu lever jag i ett mindre kaos.. jag har kontroll men inte fullt. Jag snackar alltså om hela denna flyttkackarong och inte något djupare eller så. Papper hit å dit, mäklarträffar, bankträffar, abonnemang som avslutats och ska påbörjas, städfirmor som inte finns (?) (: Jag blickar fortfarande framåt och längtar brallorna av mig :D


Igår tog vi bilen in till stan, mötte upp Vickey och tog en härlig promenix i Slottskogen.. sådär supermysigt som söndagar i staden ska vara :) Självklart avslutade vi dagen med en mysig fika i Haga. Fick även träffat V's mor efter lååånglång tid (: Kändes att man fått friskluft och lillan var utslagen i flera timmar efteråt.







Väl hemma så blev det smoothies.. jag har prövat lite olika men föredrar faktiskt hallon & blåbär än så länge. Är det någon som har förslag på smoothies så hit me. Banan kanske funkar, fast det kanske är godare i milkshake? Då är det verkligen supergott!





Annars har det inte hänt så mycket här hemma.. vi har fått packat lite men ändå återstår det en del, dock tror jag vi har kontrollen över allt.. Innan vi hyrde ett förråd på Shurgard kändes allt så stort och oändligt. Dock är det fortfarande massa ohanterligt jux på vinden. Aja det blir fina kcal på avdraget under flyttdagen.

Internet kanske försvinner på fredag också, vem vet ;) Har vi el? Vem vet? (: Måste nästan ringa T för att höra närifrån han sa upp den.. inte så himla ballt att sitta strömlös under helgen. Jag är väldigt bekväm av mig nämligen. Fick ju tillbaka en elräkning för 3månader tillbaka, why? Thomas har laddat med trådlöst ifall *peppar peppar* internet skulle försvinna.. ve å fasa!

På fredag skrivs kontrakt på det nya boendet, jag kommer att göra det ensam. Svärmor får hooka på som barnvakt och bilstöd då jag tycker motorvägarna här genom Gbg är ett spindelnät.. i Örebro är allt så enkelt, finns liksom bara 1 väg åt två håll ungefär ;) Här ska man tänka på placering i tunnlar för att hinna med en avfart direkt efteråt och så.

Hoppas även på att få en billig biljett till mor på SJ i helgen, hon kunde inte vänta 2 veckor till utan var tvungen att se oss.. nja mest Alice tror jag 8)

Najje, lillan ligger nedbäddad i vagnen å jag har öppet överallt för att simulera utemiljö *brr* Barn sover så gott utomhus ;)) Här kan man ju inte låta vagnen stå direkt så jag längtar till min altan.. äta något kanske.. och kaffe absolut!

That's about all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?