onsdag 13 oktober 2010

Fula fiskar och lista

Onsdag idag då.. hmm, var tog dagen vägen egentligen? Den läggs på högen med alla andra. Är så irriterad på alla företag som krånglar nu..Häromdagen fick vi en avi på att elräkningen skulle betalas tillbaka och nu får vi ett kravbrev från ett inkassobolag att vi ska betala den igen + 50kr extra i förseningsavgift..samma kontonr, samma referens å ocr-nr.. jädra jobbiga fanskap! Ska VI rå för att dem skickar tillbaka pengarna... syns detta i något register någonstans, någon som vet? Isf ska jag bannemejj gorma högt, jag vill vara prickfri tack!!!

Har även fått vara med Vickan och köpt ett gräsligt gosedjur till lillan.. nu vet man var uttrycket "ful fisk" kommer ifrån.. ska hänga den i taket och om hon inte vill sova i sitt rum förstår jag varför :p hehe

Har snott en liten lista av Kaktus också.. bara för att maximera innehållet i min egentid ;)

VEM ÄR DU? En lite väl djup fråga som kräver mycket eftertanke.. finns jag eller är det en dröm? Att vara eller inte vara? Finns det ens ett svar på denna fråga

ÄR DET ALLT? Nej egentligen är jag någon annan i en tjockisoverall ;) Är väldigt blödig, tycker lätt synd om människor men kan samtidigt tycka att vissa får skylla sig själva och rycka upp sig. Funderar alltid på varför vissa gör som de gör. Tänker mycket. Oroar mig ständigt, minst 1 gång i timmen. Lever just nu för dagen och har svårt att planera.

ÄR DU FÖDD? För att återgå till fråga 1 litegranna så kan man ju aldrig veta faktiskt.
VAR? när.. hur
VAD GÖR DU? Spenderar dyrbar egentid med att göra denna lista.. egentligen borde jag förbereda blöjor, nappflaskor.. plocka in disk och sova.

HAR NÅGON NÅGONSIN PÅSTÅTT ATT DU ÄR SINNESSJUK? Ibland kan tanken slå mig ..
VAD ÄR DU RÄDD FÖR? Att förlora Alice och att hon ska bli allvarligt sjuk.. Att få ekonomiska bekymmer. Sen klassikerna mörker och höjder.

KÄNNER DU SMÄRTA? Oja,,oftast i hjärtat när någon mår dåligt
VAR HAR DU ONT? Just nu har jag inte ont men det gjorde själaont när lillans eksem jävlades förut.. pullipulli! Att se andra vända sig av smärta är oftast värre än att ha det själv.

ANVÄNDER DU MSN? Nuförtiden finns det inte tid.. men förr så var det konstant.
KAN DU RÄKNA TILL TIO PÅ FEM OLIKA SPRÅK? Om jag får öva lite.. annars bara 3
KAN MAN KALLA DIG FÖR ALLMÄNBILDAD? Nej inte direkt.. däremot kan jag mycket om sådant som inte är relevant.

NÄR HADE DU SEX SENAST? Det är information som jag finner högst personlig
HAR DU BRUTIT NÅGOT (TEX ETT BEN)? Nej men fick en spricka i lilltån och det gjorde fan så ont.

KAN DU SPELA NÅGOT INSTRUMENT (VAD)? Skinnflöjt ;D Övriga instrument kan jag spela, men det låter inget bra.
HAR DU ROLIGT? Always

VAD SOVER DU I? En badbalja; Eller ja, så känns en nedluggen(?) säng.
VEM FÖRTJÄNAR ATT BADA I DIN DIARRÉ? Visma collectors (inkassobolaget) men annars finner jag frågan lite.. off the cliff :p

KAN MAN SÄGA ATT DU ÄR KOMMUNIST? Nej

HAR DU SVARAT ÄRLIGT PÅ ALLA OVANSTÅENDE FRÅGOR? Jadå

GILLAR Du KATTER? Inte alla
…ATT ÄTA? Jag undrar hur det smakar, men jag är inte öppen för kött från djur jag själv haft som husdjur. Alltid spännande att prova nytt. Krokodil ska smaka som kyckling. Häst, katt å hund undviker jag tills jag blir lurad.
GILLAR DU FILM? Ja, speciellt på bio. Fanns en period då vi kunde gå 3-4ggr i veckan.. vi fick sluta eftersom jag tillslut knappt fick plats i stolarna på Bergakungen, haha.

GILLAR DU MUSIK? Det finns inget som botar så bra som musik & shopping när man är lite nedåt ((Just nu är det depplåten Christina Perri - Jar of Hearts))
GILLAR DU BÖCKER? Läste senast i mitt förra liv ungefär.. när jag läser så handlar det om judeöden, traffiking, misshandlade barn och fruar, självbiografier om människor som haft det hemskt helt enkelt. Blir grymt irriterad när jag läser, samtidigt arg över att världen kan vara så ond.. samtidigt är det skönt att man inte varit ensam om ett öde som rivit sår i själen.

GILLAR DU SKOLAN? Skapande lektioner är alltid roligt..

GILLAR DU A-BRUNNAR? Ja, allt på A är fab! Jag tex ;))

GILLAR DU ATT BADA? Helst i medelhavet bland korallerna..fast ett varmt bubbelbad går bra också, max i 10min!!
GILLAR DU ATT TITTA PÅ TV? Just nu går TV:n from uppstigning - sänggående. Hoppas snart på att kunna fylla dagarna med annat.

GILLAR DU MIG? Gillar de flesta innan motsatsen bevisats.

VITT ELLER SVART? Varför ska allt vara vitt å svart när det finns en gråskala

SILIKON ELLER NATURLIGT? Allt med motta är okej.. av båda :p FÖR naturligt (alltså jordnära) är inte så bra.

HÖGER ELLER VÄNSTER? East west, home is best

TÄNDARE ELLER TÄNDSTICKOR? Tändstickor, det är jul det av någon anledning.

ÄPPLEN ELLER BANANER? Äppelpaj, äppelklyftor, äppelmos.. bananmilkshake, banan i flingor, banan i chokladpudding.. 3-3 Lika! :)

KÖTT ELLER LINSER? Aldrig jag skulle byta bort en oxfilé mot en linssoppa.. även om det är gott!

ÖL ELLER VIN? Vin smakar ungefär som magsyra blandat med saft.. men en öl kan vara gott om den är väl kyld

MÖSSA ELLER KEPS? En riktigt fin å skön mössa såklart

HAMBURGARE ELLER PIZZA? Böger

COCA-COLA ELLER FANTA? Cola Zero.. my hero ;)

PEIRCINGAR ELLER TATUERINGAR? Tatueringar.. fast ibland kan piercingar vara så grymt snyggt på de som passar i dem och om de lyckats placera dem rätt.. och absolut(!) inte för många..schweizerost i fejjan, nej tack.

ÅHHH Melissa horn gav mig precis en öronorgasm.. hennes röst glider runt som smör i mina trumhinnor och mjukar upp dem.. När en låt är som en sida i ens egen dagbok, ja då får man rysningar ned till lilltårna "Lät du henne komma närmare"

Jag vissa stunder kan det kännas ensamt Och du undrar vad jag tänker på Så jag håller hårt och kryper tätt intill dig Som om hon skulle försvinna då O vi talar sällan högt om våran framtid Vi talar aldrig högt om det vi har Dina drömmar blir allt svårare att se nu Och mina finns snart inte längre kvar

Imorrn ska jag alltså ta tag i lite inkassogrisar å försöka få bvc-sköterskan att hjälpa lilla Alice med hennes eksem så jag kan bli lugn igen.. 2 små kullar att klättra på, men efter uppförsbacke går det nedåt.. förr eller senare.

1 kommentar:

  1. I just lööööv the fish=)
    Tror Thomsen kommer gilla den med=)
    Vickey

    SvaraRadera

Vad tycker du?