onsdag 6 oktober 2010

Särar på benen

Ja idag har jag särat på benen.. försenad efterkoll hos BM! Allt såg bra ut därnere (för er som bryr er) men hon tyckte inte om min vikt.. hon tjatade hål i huvudet på mig och jag gick därifrån med löftet om diet.. egentligen undrar jag varför hon bryr sig eftersom jag har fött barnet och är påväg nedåt sakta men säkert.. Tror hon jag vill vara överviktig själv? Aja nog om det.. jag får iaf inte mina p-piller jag velat eftersom det är förhöjd risk för propp om man är överviktig, hon vägrar att ge mig detta förren jag har gått ned 40-50kg från dagens vikt *brök* Alltså blir en kopparspiral insatt nästa månad. Jag får bara hoppas på att jag är en av dessa som inte får everestblödning och K2-smärtor i samband med mens =/

Alice fick sin 3-månadersvaccin idag. Jag hade räknat med megatårar och gnäll hela dagen men min girlie är ju så happy nu att bara spruta nr2 var lite jävlig. BM sa att just den sprutan skulle svida så vi skulle förbereda oss på smärtsamt gråt. Idag har hon bara varit lite mer sovsugen än vanligt, så jag är nöjd! :D

Startade en tråd på FL nu eftersom jag vill lära känna lite folk på min nya bostadsort.. tänka sig har några trevliga töser joinat och en av dessa kommer tom bo 1 hus ifrån mig!!! Hon flyttar in 2 veckor senare och vi var på samma budgivning (av deras radhus). Världen är allt bra liten :) Ascool om man blir så tight att man kan sitta i varandras kök och fika. Jag har ju blivit lite blyg på äldre dagar men när jag väl känner folk är det snarare tvärtom..

Nej nu ska vi göra lite(jätte) sen middag.. fläskfilé och något annat ;) Har inte ätit mer än en torr brödbulle sen frukost så behöver lite energi.. det skulle nog inte min bm hålla med om visserligen ;p

Alice mätte in på 6615g + 60lång.. compact love kan man säga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?