torsdag 28 oktober 2010

T e T r I s


Här är jag igen, mitt i flyttkaoset :)

Ska göra en liten snabbis här eftersom tiden egentligen behövs på annat.
Vi har iaf fått hit alla våra grejjor och börjar så smått komma på plats. Det har varit ganska rörigt och man har behövt mecka en del för att sakerna ska hamna rätt. Allt har påminnt om ett gigantiskt tetris eller ett sådant pussel där det bara finns en ruta ledig som man måste mucka runt.. kanske tom kan jämföra röran med rubiks kub. Stora lillebror blev sjukling redan på morgonen och fick åka hem med fadern som kom på besök. Lilla lillebror blev sjukling dagen efter och har nu hög feber.. mamma hade träningsvärk from hell. Thomsen fick sjukskriva sig pga flyttsjuka och jag kände mig tipptopp om än lite trött.. ;) Det kostar på att flytta!

Nåväl! Jag tror vi kommer trivas här. Allting känns redan så mysigt och även om inte köket är tipptopp eller badrummet på ö.v så kosar jag mig redan. Igår satte vi igång tvn å då kändes det hemma direkt ;p hehe!

Vi fick lite "strul" med lånen och det hade blivit lite missuppfattning, dock löste det sig och vi har nu pengar till en renovering light av köket.. antagligen nya vitvaror, köksluckor, bänk ev. nytt kakel..,kanske får badrummet på övervåningen sig en genomkörare också.

Alice har börjat med mjölkproteinfri kost nu och det är dyrt!!! 210kr för en burk som räcker 2 dagar ungefär! Fytusan! Dock verkar det inte vara det som spökar eftersom hon fortfarande har kvar sina exem.. stackarn kliar så mkt! Funderade ett tag på om det var svärisarnas hundar men det gav ju neg. på pricktest. Har haft parfymfritt tvättmedel hela tiden och nu ska jag pröva med enbart vatten. Dock blir hon väldigt lös i magen istället för hård som förr.. alltid ska det vara något! Aaah! Annars är hon superglad om dagarna.. pratar som en toka och gör diverse akrobatik; Min lilla ängel! Det är så kul att se alla små framsteg som betyder allt för dig och inget för någon annan -hehe-

Imorrn går gobben ut på båten för att köra en kortvecka och få sminka sig till halloweencruisen; lyllo han! Har även anmält oss båda till julfesten via beccs.. kan man råbanta ungefär 50kg på en månad? (: Skulle vilja bli lite milfisch och bara dra in i värsta hotdress och högklackat! Aja, drömma får man faktiskt.

Sitter btw och lyssnar lite vagt på rosa bandet-galan i bakgrunden. Kan ni tänka er att var nionde kvinna drabbas av bröstcancer? Det är otroligt många och när man tänker efter hur många tjejer/kvinnor man känner borde den 9e vara bland några styckna, om inte en själv! Tyvärr är det mycket snack om bröstcancer, även testikelcancer är ju vanligt bland männen! Vi får inte glömma detta.

Nog om detta.. hoppas forskningen gör framsteg och kommer kunna utrota cancern en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?