lördag 16 oktober 2010

Tiara


Igår blev jag lite stärkt när jag faktiskt klarade av att hitta motorvägen ur Gbg och mot Kungälv. Själv gick jag på mötet med mäklaren, de gamla ägaren, och min bankkontakt via telefon.. kändes som en liten utmaning men alla sådana stärker självförtroendet (: Jag är verkligen ett gruppdjur som gör saker bäst med någon.. kanske några! Farmor var barnvakt och älskade sönder lillan några timmar och det gick hur bra som helst!

Så nu har vi alltså nycklarna till nya lyan.. var riktigt sugen på att kika in där igår efter mötet men hade en otrolig huvudvärk och vill att Thomas ska vara med när vi går in där första gången. Det blir liksom lite som att gifta sig och gå över tröskeln. Ett moment som sätter vår själ i huset. Undrar bara hur det kommer att se ut.. tänk om man blir förfärad :) Allt ser ju så annorlunda ut med möbler och lite styling.

Alice har börjat med mjökfri kost nu och vi har ett besök till barnmedicinska mottagningen på onsdag nästa vecka; Jag vet inte vad de kommer att göra eller om någon provtagning kommer att ske men bvc-tanten rekommenderade mig att boka en tid. Först köpte vi Nutramigen men den smakar verkligen trädstubbe.. sa det till bvc och fick med en gratis Althera (som ska vara bättre i smaken) Dock tyckte jag själv att smaken var förj*vlig. Vi har fortfarande lite gammal ersättning + den nya för att fasa in det hela och det verkar bra. Hon har varit en superstjärna dessa 2 dagar.. så underbart! Dock kommer hennes utslag fram och tillbaka hela tiden. Nu har jag fått tankarna till dammallergi, eftersom de verkar bli färre när vi är ute och går. Efter att vi gosat i sängen hade hon fått massvis på armbågarna; Hmm, jättekonstigt. Har ju parfymfritt tvättmedel men har läst att barn kan reagera på även det. Så får pröva med lite vattentvätt framöver.

Just nu tittar jag på Toddlers & Tiaras på tvn.. tänk att folk klär ut sina barn from 2veckor och framåt för att uppträda i tävlingar som baseras på utseendet. Allt är fejk, smink, löshår, leenden. Vissa barn verkar gilla läget medan andra pushas mer än de själva vill.. stackars stackars ungar! Deras uppväxt kommer ju cirkulera kring skönhet, om att vara fin och vinna för sitt utseende. En gång var det två tvillingar där mamman själv ansåg att den andra inte var så duktig, hon visade det högt och sen sa den ena tjejen "My sister is cuter than me" Hjärtskärande =/

Barn ska vara barn!

Snart kommer T hem, kan inte längta mer nu. Men ikväll är det fullt ös på MS Stena Saga.. Absolut Pink-dags nämligen (årets gaycruise) (=

1 kommentar:

  1. Nog kan vi ligga & kramas trots magen. Känns dock som tillväxten på magen står helt still. :S

    SvaraRadera

Vad tycker du?