söndag 27 maj 2012

...ååå vad jag älskar räkningar

Alltså det där med att betala räkningar brukar i vanliga fall vara ångestladdat men denna månaden är det tamigtusan rekordångestladdat. Jag får in 1/4 lön + 50% vab vilket inte är någon höjdarsiffra.. Thomsen får in 0kr vilket är för att vi inte fått igång hans sjukkassa. Visserligen har hans SGI säkert sjunkt till 180kr/dag pga att han inte fyllt ut föräldrapenningen till 5dagar i veckan den sista månaden! + att han går halvtid vilket innebär kort och gott 180x10 arbetsdagar = 1800 och skatt på det!!!

Jag har ågren för att jag känner att jag måste till jobbet så fort som möjligt så att vi inte går under totalt. Även om jag får in full lön så kommer vi inte heller gå runt och ej heller vill jag lämna Thomsen hemma i halvdant skick.

Ibland avskyr jag det svenska systemet. Varför ska man straffas för att man går ner på halvtid för att ta hand om sina barn? Varför ska man fortfarande inte ha rätt till full SGI? Dåligt. Samtidigt får man vara jävligt glad för att man inte bor i tex USA för då hade vi inte ens haft några försäkringar.

Vi har tur, det finns dem som kan låna oss pengar...
Imorrn är det räkningsbetaladags...har skaffat barnvakt (farmor) för att få en stund med Thomsen på sjukan för att fixa detta. Han sköter den delen så jag har inte koll på inloggningar etc. Skönt att han inte ligger i koma eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?