söndag 20 maj 2012

Fk är enna clowner

..Inte nog med att man lever med ständig oro för T's hälsotillstånd samt ekonomins inrullning. Man ska även battla med Försäkringskassan.

Jag vabbar (vård av barn) nu när Thomsen är sjukskriven och självklart är det för att jag ska ta hand om Alice då ordinarie vårdnadshavare är sjuk. I vanliga fall är ord. vårdnadshavare kanske sjuk en vecka och sedan blir allt normalt. När jag vabbar får inte Alice gå på dagis vilket också kan anses okej en vecka eller så. Men nu har det gått 3, snart 4 veckor då lillan inte gått på dagis eftersom hon själv var sjuk en vecka. Att hon inte kan få gå sina 15h för att inte komma för långt bort från rutinerna och så att jag som numer ensamstående kan få tid att besöka T på sjukhuset eller bara sitta ned och fylla i alla jädra papper som försäkringskassan skickar eller betala räkningar eftersom jag behöver T's inloggningar m.m. Att ha ett runtspringande barn som vägrar sitta still ger oss ingen tid alls med varandra och i längden kanske det inte uppskattas av dem han delar sal med. Nu när T flyttar in till Sahlgrenska blir det ännu meckigare att tajma in ett besök mellan sovtider, lunch och sjukhusets besökstider.

Man har rätt som ensamstående/arbetslös att ha sitt barn 15h på dagis. Men samtidigt när jag är så ensamstående det bara går så får jag inte det. FUCK IT Försäkringskassan eftersom ni förstör för hela vår familj i detta läget.

Ajaaa.. idag tog mamma Alice några timmar innan hon stack vidare så jag kunde mysa med Thomsen ifred utan att jaga lillan eller känna stress inför de andra medpatienterna. Nu när mamma åkt känns det grymt tomt och ensamt. Första natten på 2 veckor ensam, konstigt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?