tisdag 15 maj 2012

Ett svart inlägg

Jag ska skriva av mig lite.

Lever lite mellan sorg & förhoppning just nu.
Thomsen fick åka in till akuten förra måndagen då han haft svårt att andas en tid och sedan fick smärtor i ljumsken. Efter mycket prover, röntgen och försök till benmärgsprov m.m har vi fortfarande inte fått veta något. Dem har tömt hans lungor på 11dl vätska men lämnade kvar en del då han inte skulle få en chock. Tyvärr fylls lungorna på och han har fått svårt att andas igen men dem vill inte agera innan vi har fått svar. Dem har skärt bort den knölen han hade på halsen som vi var och testade för någon månad sedan; Den har åkt runt över halva Sverige för att nu hamna hos experterna i Skövde. Vi skulle fått några svar idag men dem får vänta tydligen.

Det kan hända att han har cancer och då sätter dem igång med en behandling.. alternativt får dem öppna upp hans lungor för att kolla varför dem kollapsar hela tiden. Man vet inte vad man bör hoppas på i detta fall? Att öppna upp lungorna för att hitta något ännu värre eller att det är cancer och man kan börja behandla omedelbart.

Bor hemma hos svärisarna då jag blev akut hemkallad från båten i måndags. Fick åka danm-norge och hade svårt att tänka rena tankar där på natten. Bussresan från Oslo var den längsta resa jag gjort någonsin. Eftersom vårat kök i samma veva började rivas och renoveras känns allt lite extra tungt. Att försöka hålla iordning allt praktiskt och teoretiskt med ordrar och köksfix. Alice åkte på en svampinfektion och jag har en hosta som heter duga.

Livet är jobbigt just nu.. mest för att vi inte vet och det tar sådan energi att hålla hoppet uppe. Vill inte att Alice ska behöva bli för påverkad av vår oro så jag håller masken.. ganska bra hittills.

Mamma kommer ned imorrn och förhoppningsvis kan vi sova hemma. Ska bli skönt att hon kommer så jag kan spendera mer tid i omgångar med Thomsen som ligger på sjukhuset i Kungälv. Tar ju ändå 30min utan rusningstid mellan Mölnlycke - Kungälv och då ska vi inte snacka om rusningen.

Man ska aldrig gå och lägga sig osams med sin käresta
Man ska alltid berätta för dem man älskar att man gör det
Man ska berätta hur mycket ens familj och vänner betyder för en.
Man ska värdera varje solig dag men likaså en regnig.


Jag brukar vända mig till min mormor som gått bort när allt är sådär lite extra tungt. Hon brukar se till att det mesta löser sig; Om inte helt så iallafall en del.


ÄLSKAR ER MINA VÄNNER & FAMILJ!!!

4 kommentarer:

  1. Men vännen!!
    Vad hemskt det låter. Hoppas verkligen att dom hittar vad det är och att det inte är alltför farligt. Förstår att du är orolig med allt som händer för er nu.
    Kan inte göra så mycket mer än att hålla tummarna för er och hoppas att ni snart får svar så behandling kan sättas igång.

    Många kramar/ Lollo

    SvaraRadera
  2. Åh älskade vän... usch vad hemskt. :( Jag ska tänka på er massor. Hör av dig om du behöver gums, finns alltid här vet du.

    *kramar i massor*
    <3

    SvaraRadera
  3. Nämen gumman. Vad hemsk det låter :( Tänker på er och hoppas allt kommer att ordna sig.

    Massor av kramar/Mariana

    SvaraRadera
  4. Men gumman, fy vad hemskt. Skickar Massa kärlek till er nu!! Oh nu får han krya på sig snabbt karln din!
    Massa kramar från Jennie.S och Johan.E

    SvaraRadera

Vad tycker du?