fredag 19 april 2013

Altanen färdig

Ja nu har snickarna kommit och gått (för ett bra tag sedan)
Men jag har en heeeelt ny altan! :) Den ser precis ut som grannarnas, dock omålad! Men känns skönt att inte vara svarta fåret på radhuslängan längre! Dock måste jag ta tag i lite färgskrap och målning även på fronten. Har även prövat svärisarnas högtryckstvätt på golvet och det jag trodde var rötna plankor var bara sketna! Fick fram några kvadratdm med fint golv så det tar ju tid. Ska sedan olja och det kommer bli sååå fint när det blir klart.

I samma veva började jag renovera våra gamla köksstolar av gustaviansk(?) modell axet ;) Istället för sin nikotingula halvsletna finish blir dem nu lackvita :) Ett svart tyg med lite medaljongmönster i andra färger får klä om dynorna. Dessa stolar kommer garanterat hålla lika länge till, dvs 30 år!!

Imorgon är det fixardag på gården somsagt, vi flyr ;) Thomsen är ju halvkrasslig, Alice är snorig och jag är bara glad :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?