lördag 20 april 2013

En sådan där bra dag

Vi har haft en fin dag idag :)
Åkte först på ett ärende då jag förköpt mig igen på FB och sedan tog vi oss till Sjöfartsmuséet där Alice fick skåda fiskarna. Hon älskar fiskar och blir alldeles till sig. På övervåningen kunde man åka en båt i sjögång och köra båt en bryggsimulator, skoj för stora och små. Jag & Thomsen var väl mest i simulatorn och blev faktiskt lite åksjuka, speciellt efter snabbåten ;)

Efter det blev det lite loppis i Ebbes hörna och sedan hem. Att solen sken var ju bara ett plus, trots att man varit inne majoriteten av dagen.

Har precis grillat och jag börjat avsluta mitt renoverastolprojekt.
Liten förhandsvisning...

Nikotinfärg har blivit vitt och det slitna barocktyget har uppdaterats med en modernare version. 



Nu ska jag fortsätta lite. De 2 sista (utöver de 2 som fortfarande huserar på vinden) stolarna ska få ett sista lager färg och sedan ska jag börja med tårtan. Imorrn fyller Thomsen hela 30 år!! Blir inget megaparty direkt då varken han eller Alice är direkt bra.

Hoppas ni har/får en fin helg.

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej! Den går att köpa smidigt på nätet. Sök på Froggy Magica!

    SvaraRadera

Vad tycker du?