måndag 29 april 2013

Lämnad

Alice har inte varit på dagis på över 1,5 vecka och det kändes bra att hon kunde gå dit idag. Det var en strejk som ev. skulle bryta ut och isf hade hon nog fått vara hemma då det innebar att maten på dagis skulle bli lidande. En av mina vänners barns dagis skulle inte få använda sig av kyl, sinken/disken, you name it, värt att ens försöka skicka med mat då. Jag förstår att strejkandet kan göra bra saker men när det ska gå ut över dem minsta? Visst föräldrarna i sin tur kan ta ledigt och vara hemma med barnet men dem i sin tur kanske inte har ekonomin att göra så. Jag ska ta tag i lite saker idag som liksom missats eller kommit undan. Måste åka och slänga lite shit på soptippen och handla.

I helgen har båda mina bröder, brorsans "flickvän" och mamma varit här. Fullt ös med andra ord :) Fick även gått på bio, MAMA, lite halvläskig men mest sorglig faktiskt. Vi håller på att deklarera och har lite annat på 2dolist. Kanske ringa Anticimex? Thomsen såg en råtta på altan häromdagen och jag såg den dagen efter! Föredrar råttor framför andra djur men dem kan ju bli drygt i längden.

Nej nu ska vi påbörja dagens göromål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?