tisdag 18 november 2008

produktivitet

För att vara mig har detta varit en ganska produktiv dag..

Igår la vi huvudet på kudden redan 19.30.. Thomsen var sjuk och jag har ingenting emot att lägga mig tidigt en avgångsmåndag :) Imorse vaknade jag av mig själv och klockan visade 5.50, gick inte att somna om så låg och glodde i taket tills pojken vaknade till liv.. Då vi ej orkat handla dagen innan blev det broccolisoppa, ägg, apelsinklyftor, knäckebrö och fläderbärssaft till frukost.. inte så vanligt men gott.

Det blåste och regnade som attans ute, så vi kontaktade söta svärmor som åkte och hämtade upp oss.. mot coop (var ju tvungen att utnyttja presentkortet från emie) för att storhandla :) Väl hemma blev det kaffe och godis..

Efteråt hade jag tänkt fota det sista till tradera + hyllan som ska ut på blocket så jag får bort skiten.. MEN kamerabatteriet dör och laddaren verkar sannerligen vara glömd i ÖO.. kommer jag någonsin hinna bli av med detta... ska panikringa till mor å försöka få henne att skicka över :) Så istället sorterade jag pärmen och gjorde ett nytt vuxnare och mer välsorterat register; Men vet ni vad.. ordet "räkning/faktura" existerar inte ens.. är inte det ungdomspoäng?! (om man nu kan samla sådana) skönt är det iaf.. däremot så kom fliken "pension" med.. inte lika lockande kanske :D Sedan var det en 5kg's hög med arbetslöshetspapper från ams och facket.. shit vad deprimerande det var att gå igenom dem då.. en riktigt svart period av mitt liv..fattig och utan någonsomhelst självförtroende..att inte ens kunna köpa en rollon för egna pengar..det suger! Dit vill jag aldrig mera komma, alla dem papprena åker direkt till soptunnan.. inga mer kompletteringar här (en sak som alla myndigheter verkar gilla) ...

..och nu sitter jag här, klockan visar på 16.36 och det känns som iaf 20-21.. börjar nästan bli lite trött ^^ gaaah

NATTINATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?