tisdag 4 november 2008


  • Hejsan Hoppsan!

    Det är en trött Annsi som skriver idag.. är nog fortfarande inte helt "frisk" ifrån nattskiftsgången 8) Hursomhelst har veckan gått över förväntning och OJ vad med berömm vid fått från personal, passagerare och sist men inte minst cheferna och våra så att säga co.workers; allmänstäd :D super! Detta självförtroendet kan jag leva på ett bra tag.. fick även träffa kvälls/nattfolket i personalstyrkan vilket var väldigt intressant.. fick en sväng på bryggan för att checka in porrstämningen, styra båten och hälsa på 1:e styrman med sina matroskompisar.. (kaptenen sover ju förståss på natten) ^^ Skojjskojj, växt har jag iaf litegranna! Nog om det, natten tackade vi nej till eftersom vi båda är lite sjösjuka.. men vi är säkerligen välkomna att gästspela igen.. Dock som jag sa är det jobbigt med skiftarbete.. att vända till nattetid var sjukt så "intemingrejj" och att vända tillbaka verkar inte vara det heller.. känns som jag festat hårt i ett år och är så sjukt seg att jag inte orkar röra mig knappt.

    Idag steg jag å Thomsen upp i gryningen för att bege oss till Mölnlycke å hälsa på tandläkarn åt gubben.. försöka fixa frisktandvård åt honom.. besöket blev dyrt som satan och vidare till hygienisten.. shit att tandhälsa ska kosta så himla mkt.. kan man bli nekad frisktandvård? Vidare mot svärmor som stod med stekpannan i högsta hugg och gjorde smarriga svampomeletter *mmm* donade där till en 15-snåret och fick sedan skjuts hem av svärfar.. tack tack..

    I nuläget slurprar jag kaffe och försöker hålla mig vaken.. beibi tröttnade väl tillslut på mitt snoozande framför tv:n och satte på en rejäl kanna.. ^^ Nu har jag visserligen låst in mig i sovrummet medan han rockar guitarhero2 därute.. kanske ska gå å kolla lite.. innan jag somnar själv.


    Sen som vanligt så snor vi lite från Looka :) tacktack!
    Dagens smink: Mascara
    Dagens händelser: 2in1-besök i Mölnlycke
    Dagens saknad: Sömn
    Tråkigaste: Att jag känner mig så himla osocial
    Dagens finaste: Thomas leende slår mycket
    Dagens köp: Otroligt nog har jag inte köpt ngt ännu, blir nog bläckpatroner + sj-biljett snart
    Dagens godis: Resterna av gårdagens tårta, ngra after8 samt 2 polkagriskarameller
    Dagens humör: Trött
    Dagens sjukaste: De dyra tandläkarpriserna
    Dagens komplimang: "Du är så söt" av hjärtat
    Dagens kärlek: Till svärisarna som är så underbara & ställer upp
    Vad heter du: Ann-Sofie Elisabeth Törnros
    Vad skulle du vilja heta: Annsi
    Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig: Rosita/Rosetta.. (ironi mest då)
    Vilket stjärntecken är du: Lejon *raauwl*
    När är du född: 18Aug 1985
    Vart skulle du vilja bo: Vartsomhelst där "energierna" känns rätt, nära till ngn typ av natur
    Vad vill du bli när du blir äldre: En lycklig svenssonmamma med extra krydda på tillvaron
    Hur lång är du: 1720mm
    Hur mkt väger du: Typ 15-20kg för mkt
    Hårfärg & frisyr: lilarödsvartbrun m. utväxt och ngn skum frissa
    Skostorlek: 39-42
    Har du några piercingar: Nej men hade jag vågat håla mig så :)
    Jag kommer ifrån: Pennybridge..staden i mitt hjärta
    Jag sover: ...alldeles för lite (enligt mig själv)
    Jag är: ...en människa
    På min fritid: ...myser jag med baby, shoppar & leker med folk
    Om sex månader: ...hoppas jag på mirakel *håller tummar å tår*
    Jag samlar på: ...berg av olika slag (tvätt, återvinning, disk m.m)
    Jag blir glad när: ...andra mår bra, när baby ler och jag har ett bra flow
    Jag blir förbannad på: ...snåla företag *mutter*
    Gröna eller röda äpplen: ...äppelpaj med massa marsansås
    Vem ringer du när du är arg/ledsen: ...mamma elr så har jag darling live
    Gillar du golf: ...om man lägger till ett "mini" framför golf så..jagvisst :)
    Vad skulle du behöva nu: ...sömn och en massa gos
    Vad har du nu: ...en stund för mig själv
    Vilken bok läser du nu: ...pinsamt; men ingen.
    Vad stör du dig på nu: ...olika saker
    Varför: ...för att jag är sån, tyvärr
    Vilken tid gick du upp idag: ...07.15
    Har du ätit frukost idag, isf vad: ...en skål kellogs special-K samt en knäckebrödsmacka
    Har du sovit i din egen säng inatt: ...mmm
    Har någon annan sovit i din säng: ...thomsen
    Vad såg du senast på TV: ...Då var jag så dåsig så.. Idonno.. Uggly Betty kanske
    Har du strumpor på dig nu: ...I par supertjocka hellokitty + raggsockor *brrr*
    Hur svarar du i din telefon: ...ah, det är Annsi
    Vad längtar du mest till:...när jag får krypa ned brevid min mjuka gosiplutt och kramas
    Har du körkort: ...niet tyvärr.. arbetar på den frågan ^^
    Är du ensam nu: ...Just i detta rummet ja, utanför ngnstans gör baby någonting
    Vad ska du göra ikväll: ...sova...YEEAH
    Imorgon: ...Ska jag träffa gravida Jennie och klämma på hennes mage, sedan ska jag på Introduktionskurs samt handledarkurs på S.A.T.S
    Vad har du på dig just nu: ...pyjamasbyxor, linne å hoodie
    Vilken låt hörde du senast: ...Modern Talking - Brother Louie (98)

    <-- Lätt mitt favvoleende

makes me warm inside










PUSS & KRAM
//Nattstewardessen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?