måndag 12 januari 2009

att bli vuxen

Idag är det måndag vilket innebär pågångs & avgångsdag för personalen på Stena Saga.. Jag är den lyckosamme och tillhör sistnämnda grupp.. Veckan har förvisso varit sten-död om man ska jämföra med hur det brukar vara.. dock har det ta mig tusan stormat dessvärre.. Inatt klarade jag inte av mer och spydde för kung och fosterland.. Att ligga och guppa hela natten som en jädra jellypudding är inte bra för varken sömn elr maginnehåll.. Är fortfarande illamående och har "sjöben" Ska bli gött att vakna imorrn och förhoppningsvis vara rak :)

Sen känns det så jädra dumt detta, men jag tänker på det mycket och har sett några av mina bekanta blogga om det..är det NU vi verkligen blir vuxna.. jag har verkligen inte kännt mig som en vuxen alls.. Folk i min omgivning gifter sig, skaffar barn, bygger hus, tar sig upp i karriären osv osv.. Herregud, jag har världens inre stress.. för allt detta vill jag göra innan det blir för "sent" men egentligen, det blir aldrig för sent, jag KOMMER att få uppleva det jag också, trodde bara inte det skulle hända för alla andra, man vill ju ändå ha detta samtidigt som alla andra och inte sist; Det är lite som i skolan med att sist få bröst osv osv.. jobbigt! Ska försöka fokusera men alla dagar är det inte lika lätt.. jag vill så gärna.. egentligen hindrar inget mig.. men ändå kommer jag på massa anledingar.. herregud det finns knarkare som får barn, men så säger den andra hjärnhalvan.. "du borde åtminstone ha körkort.. OCH en fastanställning och och och.. osv!" Jobbsituationen ser ju ut som den gör, jädrigt mörk något år framöver, körkortet ska jag börja slipa lite på.. herregud kunde ju tagit det för 5 år sedan :/ Dessa grejjer är mkt på grund av att jag vill bli accepterad av samhället som mamma, det gör man inte om man inte har dessa saker.. Och det är det mesta jag bryr mig om, att bli accepterad, jag vet att det är kärlek och inget annat som är viktigt, men det känns ändå som det..För 2 år sedan kände jag mig som en ung människa som verkligen inte var stressad.. nu känner jag mig gammal.. pappa fick mig när han var 24 och mamma 26 och dem kändes som mogna för föräldraskap.. Orkar inte med dessa tankar mer eftersom jag redan tänker på dem 24/7 alltså även i drömmarna, min brorsa födde t.o.m barn härom veckan.. sicko!

Hursomhelst rökfri fortfarande, det har gått, låt mig tänka nu..8 dagar :) Duktiga mig! Idag har det dock känts sådär extreeemt jobbigt, har varit sugen hela tiden till och från.. men bara jag får sysselsätta mig med något så brukar det funka :) Dock har jag råkat ut för alla sjukdomar som finns, det är guds sätt att rena mig efter mina år som rökare.. svettningar, illamående, smått febrig, uttorkad, hungrig & sötsugen, sömnproblem, arg, smådeppig osv osv.. Det jobbigaste är nog sömnen och svettningarna, känns som att jag har blivit massa mera varmare.. rökare har iof sämre blodcirkulation, oftast en grad; Men det borde ju inte kännas som om jag lever i en vulkan :) ev. så har jag redan hamnat i klimakteriet.. men men

Idag har jag iaf fått tvättat lite.. Svärmor hämtade oss vid båten och vi handlade lite viktiga grejjor på Maxi under hemvägen.. skönt med skjuts! Väl hemma är det softa 110% och sedan laga middag.. Svärföräldrarna svänger över på kaffe och glasstårta, fira svärmor som fyllde igår..grattis! Imorrn ska vi träffa Jennie :) Ska lämna över lite bebis-paket eftersom hon ska bli mamma (egentligen idag 12:e) får väl hoppas att inte vattnet går imorrn när vi hälsar på.. Efter det så blir det gymmet.. så pudding som jag är nu så ska det bli riktigt skönt att få svettas lite, skulle gärna vilja väga mig också.. är påväg upp igen?.. jag som tränat å så..inte mkt onyttigare än vanligt egentligen..

lång och tråkig blogg


Mina tankar idag förde mig tillbaka till Vitamin C - Friends Forever (graduation song) och visst stämmer den, inte så man tänkte då direkt

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us 'round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

1 kommentar:

  1. Det var inte alls en lång och tråkig blogg! Precis lagom och innehöll massor av intresse! puss <3

    SvaraRadera

Vad tycker du?