torsdag 15 januari 2009

I don't like the drugs but the drugs like me

Okej, har jag berättat att jag fortfarande är rökfri..Oh yes! 10 dagar nu :)

Hursomhelst, denna medecinering på Zyban går ju inte helt smärtfritt fram heller:
Hudklåda
Muntorrhet
Extrema svettningar
Feber
Huvudvärk
Yrsel & Illamående
Kortare deppression
Förändrat smaksinne

Dessa biverkningar har jag hittills battlat lite med. iIgår fick jag ett utbrott och allt sög.. bara grät, grät och grät.. Stirrade upp i taket och kände inte för att leva mer.. önskade mig cancer och gud vet allt för att avsluta mitt liv.. allt kändes så meningslöst.. pendlar mellan dessa tankar till önsketankar hela tiden.. jättejobbigt, ibland har jag extrem ångest och oro, mest för framtiden.. i vanliga fall har jag framtidsångest men just nu är den extrem.. Ibland lider jag av lättare paranoia/vanföreställningar.. men det är ingenting som får mig att tappa befattningen..hanterbart! Hur lång tid till klarar jag detta.. vill ju inget annat än att vara rökfri, bara 6-8 veckor kvar ca..phiiiw
Idag har jag kännt mig till och från ganska nere, började dagen med tomhet och ångesttårar.. jobbigt, sedan har hela dagen gått i den andan ungefär.. illamående och nedstämdhet. Drog till gymmet när vi kommit upp ur sängen efter mycket om och men.. Blev upphämtade av svärfar och vidare hem till dem för middag. Sen till Bauhaus för att införskaffa badrumsskåp. Har kollat kakel & klinker till badrummet också..tror det kan bli väldigt fint faktiskt :)

Tschüss

2 kommentarer:

  1. Du är stark och kommer klara det här galant, lycka till med sista veckorna! :) Tänk vad stolt du kommer vara över dig själv när behandlingen är slut :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Härda ut vännen! Det är åtminstone tidsbegränsat.

    Jag hade ungefär samma biverkningar på mina hormontabletter, och dem skulle jag äta i typ trettio år. Det går ju bara inte. Så jag vet precis vad du går igenom. Du får räkna ner dagarna...

    *bamsekram*

    SvaraRadera

Vad tycker du?