måndag 23 februari 2009

face it

.. Hemma! Tadaaaa!


Shit på tal om att vara hemma kom jag på att jag har massa tvätt att hämta i tvättstugan.. och min tvättid slutade för mer än 3h sedan.. hoppas inte surtanten ser sen när jag smyger ut och hämtar in den *evil laughter*


Hursomhelst, jättetrött är jag och det har jag varit sedan i måndags (förra veckan alltså). Slutade med Zybanet då och det kanske är en av anledningarna. När man går på medicinen ska man ju ha svårt att somna..när man slutar kanske man har svårt att hålla sig vaken? 8) Nåväl är väl även trött som av vanlig anledning; jag har ju ändå jobbat en 80h-vecka! *phu* Barnas båt flöt på och blev bättre än jag trodde (se, det är bra att ställa in sig på det värsta ibland faktiskt) Har förbannat miljontals barn pga stopp i dammsugaren orsakat av popcorn & chips, jag har svurit och mummlat för varje jädra klubbpinne och colaburk jag fått plocka upp, vareviga fastlimmat tuggummi i spelarkaden (varför spottas de bara rakt ut), bajsblöjjor i sängarna, spyor i handfaten, tandkräm på väggarna. MEN vad är väl en dag på Stena Saga?! (:

Nästa vecka har jag å Emmy tiggt till oss nattstäd..hoppas det inte gungar..hoppas jag inte blir lika sjuk som förra gången när jag inte sov bra alls! aja! Veckan slutades med superrengöring av hytterna eftersom vi ska ha ett sk. "compassmeeting" Det innebär att alla, alla alla chefer inom Stena Line (ungefär 200st+) ska ha varsin hytt, lyxpåse och superstädat eftersom de ska vara ombord ett dygn på vår båt...då ska vi visa hur fina vi är..jädra rövslickeri..: Egentligen har vi inte tid att städa så, eller har så fint alls överhuvudtaget.. å speciellt inte efter Barnas Båt! Men allt för övermakten och pommes frites - nissarna..varför inte!


Jag kom på en sak..det finns mycket sjuka och knasiga saker man ser när man städar hytter på en båt, man hittar även mycket roliga saker.
OBS! Känsliga människor varnas


Vanliga saker

tidsbrist
strumpor & Kalsonger
resterna av en godispåse (som någon snällt vill ge oss..pss)
kiss&bajs-blöjjor (oftast liggandes varsomhelst utom papperskorgen)
ölburkar (tomma, ibland någon kvar..tacktack)
smulor (chips, nötter, m'n'ms, ris, m.m)
fyllon som lagt sig i städade/bäddade hytter.
en nästan full schampoflaska..tack tack..saknar dock mer balsam
I truckershytterna; Axe axe axe axe
någon norsk skvallerblaska typ se å hör etc
kvarglömda kläder x 1000000


Mindre vanliga men förekommande
skor (1 helt par)
allt bagage (pga personerna i fråga blivit akterseglade)
Hasch / sprutor
Prostituerade som säljer sig på båten
Bongar (stavas?)
par el. fler som har sex i olika ställningar. Ibland slutar de inte när man knackat och kommer in


Konstiga, Äckliga & Skumma saker :S
bajs insmetat över väggar, speglar, duschdraperi & duschmunstycke
en bajskorv som fastnat i vakumutsuget och står rakt upp *ROFLOL*
---- ----- som fastnat i toasitsen och måste petas bort innan man spolar ned
---- ----- som är en riktig jedra "touch down" looooord
en salmiakkispya i papperskorgen .. luktar lakrits men fy så äckligt ^^
spyor längst pelaren (jobbigt eftersom baren är på 7:an och man börjar städa på 4:an)
spyor i handfat så man får ett stopp och en härlig "köttsoppa" bara ned med handen
att när man rensar avlopp dra bort allt jedra hår,hudavlagringar och skit :S bläbläblä
en tand med hela kronan kvar
Döda människor (fast mest läskigt och tragiskt)


Roliga Saker
hemmagjord speldosa i form av fisk
teckningar till städpersonalen el. dricks
porr ( elr ska vi säga erotik) alltid lika kul att ha lite lusta att titta i J
en tand med hela roten fast (slagsmål?)
barns glömda leksaker (fast egentligen är det lite sorgligt, dem får förhoppningsvis tillbaka dem om deras föräldrar bryr sig att ringa hittegods)


...men ändå trivs jag ganska bra med mitt jobb .. ganska coolt att läsa igenom listan över och undra hur i havet man kan jobba med något sådant.. borde inte lönen vara högre åtminstone :) Men hur många är lediga 2v/månad.


Veckan på båten har INTE varit nyttig.. ska läsa på lite om pulver och sådant å kanske börja med sånt.. idag blev det en pizza pga jedra skithemköp..orkar inte gå in på det :/ Men nu ska jag ta tag i det också.. Detta året ska främst fokuseras på körkort och sådant.. rökningen har vi ju betat av.. :) Hoppas på ett körkort innan dec09 iaf. Blir nog intensivkurs på ett litet ställe någonstans..har tagit sem v.32 och hoppas få ledigt för att gå just en sådan. Hur mycket måste man ha kört innan man går igenom en sådan elr kan man börja relativt helt från början..Någon som vet?






Nej nu ska jag krama lite på gubben .. :) puss å kram

2 kommentarer:

  1. Herregud! ^^ Och allt det där har hittats på båten?

    SvaraRadera
  2. Jisses amalia! Vissa saker låter verkligen inte så värst trevliga :S Hehe

    Puss!

    SvaraRadera

Vad tycker du?