onsdag 4 februari 2009

huvudvärk & tankar

Har fortfarande halsont och mindre feber, lagom kul på denna dammiga båt!

Mitt horoskop tipsade om att månades lyckokast skulle vara en ansökan..Så jag har letat lite efter vilka jobb som verkar intressanta att söka..Kan jag vara kvar här på båten(?!)..I snart 2 år har jag kämpat och försökt visa vem jag är. Jag är seriös och engagerad i mina hytter, jag bryr mig om den produkt vi erbjuder våra kunder.. Ändå har ja en oro i magen. Sista perioden har inte varit lätt för de vikarierna vi har haft här ett längre tag, jag har varit lyckligt lottad och haft ett långvik; Det tar slut nu i april och sen får jag förmodligen över sommaren...men sedan då? Jag kan inte hålla på och leva i en oviss framtid för alltid...så irriterande att arbetsmarknaden ser ut som den gör! Arbetsgivarna har hur stor makt som helst, kan ställa vilka krav som helst..vägrar man det så anställer dem bara någon annan eftersom det alltid finns någon med längre krav..Usch,hatar att känna såhär! Båten gjorde mig en gång lycklig, längade efter jobbveckorna och när arbetsveckan gick mot sitt slut var det nästan lite sorgligt.

Nej jag kan inte sitta här och buttra längre..:D
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?