tisdag 24 februari 2009

money isn't funny

Oh ja, idag har det inte hänt mycket på "att göra fronten"

Dagen började väldigt segt med sängmys till efter 14-tiden, var meningen att vi skulle dra till gymmet så fort som möjligt men efter massa Lady Gaga-sökandes m.m på Youtube så var vi inte där förrens 17-snåret! Aldrig igen vid den tiden. Var folk över allt! Mitt huvud höll också på att sprängas så det blev bara 15min uppvärmning och 18bröstträning sen la jag av, varenda rörelse elr ansträngning gjorde så bekymmersrynkan blev djupare än höjden på K2 :

Huvudvärken har börjat släppa nu . Inte mitt dåliga samvete =/ Efter gymmet hämtade vi äntligen ut våran färdiggrillade gratis-kyckling från hemköp..tacktack! Till det blev det skagenröra på knäckebrö och sallad. Efterätten fick bli hallon i "rosa pantern" höhö :) Gott
Känner mig inte direkt nyttig..imorse åt jag upp en liten after8 till frukost typ..vad är detta? :S Hungrig fort blev jag också..nej nu jädrar måste jag ta tag i min onyttiga diet..Har jag klarat av att sluta röka borde jag klara av att skippa godiset och sötsakerna också.

Annars har det inte gjorts mycket mer idag, trots att den har flytit förbi fort som tusan. Har iaf fått upp lite stuffs som förut låg under sängen till vinden..skönt!

Imorrn kommer lönen..jippie..har bara 100kr kvar så denna månad måste varit mycket mer slösig än vanligt..konstigt? Men hela detta året har jag saker som jag måste spara till:
  • Mammas 50-års present (Kielresan m. brorsan & thomsen)
  • En stationär tyst dator m. mycket minne (eftersom min laptop håller på att lägga av)
  • Körkort och alla kostnader runtom = mycket
  • Thomsen, Andreas, Davids födelsedagspresenter (mina favvopojkar förtjänar allt)
  • Allmänt sparande till mitt drömboende
  • ev. en resa ifall det inte finns några lediga intensivkurser v.31-33
  • ev. en kamera (inte något jag måste ha, men önskar mig:)
  • ev. en speciell "happening" 2010 ^^
Aja då har jag en anledning att inte slänga iväg så mycket pengar på annat skit och materiella ting.. :) Det livet har jag ju levt nästan hela tiden då jag väl har haft inkomst så det är väl dags att börja att beta av det.. Dock måste man ju unna sig saker, god mat, ett par nya skor eller snygg bh.. man kan inte leva ett tråkigt liv och bara spara för tänk om man dör imorrn.. Klarar jag av att spara till dessa saker kommer jag känna mig nöjd iaf.

Ha en bra kväll.. puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?