fredag 11 juni 2010

...det dära med att vara gravid

Jo jag känner mig verkligen färdig nu med att vara gravid.. har aldrig tyckt om det visserligen! Jo en period mellan illamåendet och innan den värsta foglossningen tog över.. säg vecka 14-18 eller något.. Just nu är jag mest pissed på att vara så himla stor! Jag är visserligen van vid att vara stor så jag förstår hur de som är små sedan innan måste känna sig.. Men nu kollar folk snett. Jag längtar efter att ta en snabbpromenad på 5minuter till Ica utan att behöva göra en dagstripp på 40 minuter..

Jag är med i Junitråden på FL och de flesta vill ha ut sina bebisar nu.. det stressar mig inte så eftersom jag inte är färdig med fixet.. men jag vill börja med aktiviteterna igen.. jag vill sova en helnatt utan smärta (okej en hel natt kommer jag nog inte få sova på ett jädra bra tag)

Men mest av allt så vill jag slippa halsbrännan!!!



Idag vaknade jag först kl 9 av okänd anledning.. släpade mig iväg till toan. Jo det smärtar så mycket att jag nästan faller när jag tar mina första steg.. Tillbaka till sängen och ligga knallvaken.. åååh gud varför? Jag är ju trött och behöver sova innerst inne. Nåväl somnade tillslut vid 10+ någonstans för att vakna igen vid 12. Vicky hör av sig och vi bestämmer att ses.. Härligt att träffa dig igen bruden, bara prata ut om allt skit runtomkring. Guld värd är du!

Bara för att prova kameran så har jag tagit en bildkollektion som jag kallar "screaming faces" Thomas ska få se den sedan så han är väl förbredd på mitt ev. mimspel under förlossningen (: Bjuder på den minst bisarra:



Tänkte lite positivt också eftersom jag snart går in i v.38 så finns det ju en statistisk chans att bebisen poppar ut snart.. Kollar mailen och då har jag fått ett peppande brev från någon av blöjmärkena som skriver: "välkommen in i v.38 bla bla bara 5% av bebisarna föds denna vecka.." JOMEN TACK! Så liten vinstchans jag haft i övriga livet så kommer denna 5%-aren inte vara till min fördel :p

Nåväl.. av med ansiktet och i sängs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?