lördag 12 juni 2010

Hodepine

.. på norska är ju huvudvärk på svenska för er som inte visste :D

Igår natt när jag var påväg till sängen var det som om någon skruvade på en volymknapp för det kändes verkligen när huvudvärken kom. Vaknade vid en 6.30 av extrem huvudvärk och fick nästan lust att böla. Tänkte att -Jaha då har man drabbats av havandeskapsförgiftning då! och förberedde mig såsmått för att avlida i min ensamhet eller något. Hasade mig till köket och mitt egengjorda First-aid-kit för att leta fram pillrena.. 2 st 500mg fick det bli.. men det blev föga bättre :( Somnade om efter någon timme så smärtan måste lagt sig förr eller senare. Vaknade sedan vid 12.30 forfarande med mycket huvudvärk fast ändå mkt mildare. Mer tabletter.. just nu känner jag bara av smärtan litegranna, kanske dags för ett piller snart ^^ Hoppas det har att göra med det bastanta väderomslaget att göra. Brukar få ordentlig huvudvärk då.

Kollade på vårdguidens hemsida och de tycker man ska ringa akuten om man har svår huvudvärk.. men eftersom det värsta är över nu så tar jag inte allvarligare än vanligt på detta.

På havet stormar det rejält tydligen.. och det märks såsom det blåser här. Skönt med lite svalka iaf när man är så svettig som det är.

Neh ska koka lite potäter och nån fiskpinne ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?