tisdag 1 juni 2010

virrpanna

Okej att vara virrig men jag är virrigast av dem alla =)

Igår drog jag ut min trötta slitna sjöman för att kolla ett radhus i Tollered (20min utanför Gbg ca) och området var ju jättefint.. dock hade vi ett jädra bök med gps:en som vanligt och var väl rädda för att vi ens skulle hitta dit. När vi väl dök upp till huset ser jag en familj som sitter och käkar på altanen.. mamman i huset står sportklädd på trappan.. "vik undan" Thomsen och jag svänger av och går vidare.. På en gång går det upp för mig att det faktiskt inte är den 7:e och att visningen inte ska vara förrens om en vecka.. (: Aja vi fick se Tollered iaf.

Vi har även haft en ingående disskussion om vi verkligen MÅSTE bo i radhus och ha en liten tomt.. behoven har ju eskalerat ju mer graviditeten gått framåt! När man bor i radhus har man oftast så höga drivkostnader så hyran kan stanna på en 10-14 papp i månaden med V/VA.. är det verkligen värt att lägga nästan en hel lön på bara hyran? Vi har en annan lägenhet på gång vilket skulle innebära halva hyreskostnaden mot ett ev. radhus och bara nån tusenlapp mer än nu för en 4rok.. Den ligger i BV i ett okej område med bra dagis osv. Vi kom fram till att vi hellre prioriterar annat som en semesterresa eller andra bekvämligheter (materiella ting).. Vem vet, kanske skaffa ett hus eller radhus med tomtplätt om några år.. Vi har inte helt stängt dörrarna såklart för det förslaget men vi har även öppnat ögonen lite. När man har bil kan man ju även se till att åka på fler utflykter osv med barnet/en.. lägga pengar på att gå på Zoo och andra skojiga utflykter etc.

Thomsen har gett sig ut på färd redan i gryningen (runt 10.30 :p) för att införskaffa friskintyg hos "Feel Bad" och sedan kolla lite nödvändigheter såsom Kent till rockband & Laptops.. Vi funderar nämligen på en ny lite smidigare variat då T's är tung som attans och min Silverbullit i Örebro har dött -rip-

När T väl kommer hem så ska vi hämta vår barnvagn på Babyproffsen och hosta upp en nätt liten summa.. fan på ett sätt ångrar jag vårat nyköp när det finns så mycket fint begagnat att köpa..just den vagnen vi ville ha DÅ såldes visserligen inte som beg. då den var relativt ny på marknaden.. men skrattar bäst som skrattar sist.. Aja man vet ju iaf till nästa barn :D Kan vara kul med något nytt & lyxigt när man ändå köpt spjälsäng och hela det kittet för 36:-

Bebisen var vild & galen igår, kanske var för att pappa kommit hem som vanligt.. kändes som om den skulle hoppa ur magen ett tag :S Men den får gärna stanna tills T gjort färdigt sista arbetspasset för sommaren.. tack tack! Annars är det jämna krämpor som alla 80+are brukar säga!

Snart dags för Örebro också.. blir en mysig grillkväll med fam. Andersson på Lördag, ser jag mycket fram emot :) Hoppas lillebror inte är alltför bakis efter studenten så han också kan njuta av spektaklet lite.

Puss och hej, julgranskula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?