fredag 18 juni 2010

Önska kostar ingenting

Usch och fy vale säger jag bara (: Idag var jag riktigt bitter när jag vandrade mot bm. Foglossningen/smärtan är tillbaka i svanken igen så det värker i hela kroppen mer eller mindre. En promenad som kanske är max 1km kändes så grymt lång! Jag kom liksom ingen stans med mitt vankande utan fik den dära "gåbandskänslan". Bröt halvt ihop på vägen och ville böla lite.. Thomsen måste trott jag var nuts! Sen kör en buss förbi och lastar mina ögon fulla med grus.. det var droppen! Skrattade åt det hela visserligen och fortsatte! Hade lite högre blodtryck än vanligt.. fast det kanske inte är så konstigt då! Bebis är långt ned i bäckenet och nästan helt fixerad. Hon frågade mig igen om vikten och jag sa att jag gärna hoppar den.. men hon ville ändå att jag skulle väga mig för att få till en "slutvikt". Jag förstår inte varför det ska nojjas så jävla mycket om vikten. Säger jag nej så menar jag nej.. MVC är ju faktiskt frivilligt från första början.
Idag tog besöket även lite längre tid då vi skrev ett förlossningsbrev. Det är egentligen svårt att bestämma hur man vill "ha det" men önskade mig lite bad, akupunktur och ev. Eda om det blev rentutsagt förjävligt (: Är väldigt smärttålig men även otålig så jag vet inte om jag pallar någon smärta en längre stund. Nämde även att jag inte vill att folk ska pilla på mig/mina bröst när det är dags att amma osv.. respekt liksom! :)

Fötterna är fyllda med vatten (känns som 2 megablåmärken på varje fot) + benen likaså
Kan inte få upp fötterna i soffan utan måste dra dem upp med mina händer ;) Likaså får Thomsen typ putta ned dem ibland. När jag ska resa mig upp ur sängen så måste jag knyta ihop händerna för att stödja mig på ena armbågen för att komma upp i sittande läge. Att vända sig om i sängen har jag inte hittat något knep för ännu men det gör så förbaskat ont varje gång.. har nog aldrig känt värre smärta.

Efter Bm drog vi till stan där vi mötte upp Vicky för att sedan ta en kaffe vid centralen.. fick även träffa Vickys far en snabbis :) En mycket go man! Efter fikat blev det en snabbis med Nathan för intag av sallad..*mmm* Direkt på spårvagnen för att hämta bilen och dra iväg till Mölnlycke för att hämta svärfar. Han hade beställt någon värmepumpsjux på Rusta så han behövde vårat bagageutrymme för att hämta hem den.. okej! Fika lite sen hem och dona samt göra middag. Nu har jag släppt iväg Thomsen med Kim; De skulle visst gå på Ironman (igen) :) Hihi. Får se om jag ska hämta hem honom sen eller hur det blir. Är dock galet trött så kanske ska sova innan isf.

Annars händer inte mycket här. Dagarna flyter på i sin stilla gång. Försöker göra något lite mer än att bara glo tv varje dag, annars skulle dagarna kännas så grymt långtråkiga. Samtidigt som man borde vila upp sig mer då det är allmänt tung att bara vara vaken just nu pga sömnbrist; Men det är tråkigt att bara sitta.

Imorrn har vi tvätt & bio på schemat.. Streetdance 3D ska vi se..hoppas den är bra! Blir väl säkert supersugen på att dansa. Något jag saknar just nu är att röra på mig, jogga lugnt i spåret eller ta en powerwalk runt en glittrig sjö. Jag har lånat ut min kropp och vill ha den tillbaka ;)

Välkommen ut nu, vi väntar så på dig :)

2 kommentarer:

  1. Det stämmer nog det där med svågers flickvän! jag kom bara inte på att det hette just svåger.. visste att de fanns nått men hade glömt vad! =) tusen tack!! när är bebis beräknad?? =) HOppas allt går bra!!! massa kramisar!

    SvaraRadera
  2. Vilken tjusig barnvagn, där kommer knodden ligga gott ;) Inte långt kvar nu va? Fort tiden har gått!

    Puss på dig!

    SvaraRadera

Vad tycker du?