lördag 26 juni 2010

Midsommarafton

..eller rättare sagt midsommardagen då jag skriver ett sent inlägg :)

Jaa vad är det med denna dag som är så vedervärt speciellt egentligen? Ännu en anledning för svenskarna att smutta lite extra på finspriten och äta gott. Färskpotatis & jordgubbar står lätt på min topp 10 iallafall.

När jag var liten och bodde i Ölmbrotorp åkte man traktor och släp till ett antal ställen för att plocka blommor; det var liksom väldigt speciellt. När hela släpet var fyllt med massvis av blommor så åkte man tillbaka till stången som var björkklädd för att där få på alla blommor.. männen reste sen stången. Så traditionellt :) Alla drog sig hemåt och bytte om och sen kom man dit igen för dans och fiskedamm etc. Riktigt mysigt vad jag vill minnas.

Idag har jag sovit sålänge mitt bäcken höll mig sovande.. grät inombords när det var toabesök imorse :/ Det är verkligen onådigt nu! Nog om det! Åkte till affärn och införskaffade lite grillvirke och sen hem till svärisarnas hus för grillning.. dock utan svärisar.

Har färgat håret svart idag med hårfärg jag köpte.. Jane Hellen. Det första märket på år och dar där man faktiskt har i färgen i vått/fuktigt hår. Längesedan jag färgade håret och man gjorde på det sättet (: Har även köpt in ett nagellack till mina tår för imorrn ska T hjälpa mig med lite målning och benrakning.. Jag behöver piffa till mig för min egen självkänsla såhär på slutet.. kan säkert raka benen, åtminstone halvvägs men det är alldeles för mycket onödig energi och kraftansträngning i onödan, bra att jag har hjärtat som hjälper mig ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?