söndag 23 januari 2011

Drömma

Alice sov hela 3h den sömntutan! Så jag hann också somna OCH drömma mardrömmar.. det blev elfel härhemma och jag försökte hitta pärmen så jag kunde ringa akutjouren så de kunde fixa det. Allting var så verkligt; Alice sov men vaknade. Jag trevade i mörkret. Det började ryka vid en sladd och sen totalbrinna i köket.. Jag funderar och springer runt som en yr höna, försöker fortfarande bläddra fram papperet så jag kan ringa jouren. Ringer 112 3ggr men lägger på innan jag kommer fram (?) Alice börjar gråta så börjar ta hand om henne.. vissa lampor får tillbaka strömmen men försvinner igen. Hör hur elden knastrar i köket, taket börjar trilla ned och det börjar bli varmt inomhus. Funderar på om jag ska ta mig ut på altan och in till grannarna.

Usch va obehagligt. Bränder & Båtolyckor.. 2 saker jag ogillar

Jag drömmer säkert om detta eftersom jag är skitskraj att få totalfel i strömmen igen.. vågar inte köra något ihop längre :p Fast det funkar säkert. Det jobbiga är att det inte räcker att fixa med proppskåpet inomhus utan man måste joxa i det utomhus som är låst.. Det vi hade igång sist var nog

Tvättmaskin
Torktumlare
TV (50" drar förmodligen gaanska mkt)
Alla spisplattor
Diskmaskin
2 stationära datorer
+ div. lampor här å där.

Det ROLIGA var att vi kunde tända kökslampan genom att slå på nedre spisplattan åt vänster :p Vissa saker gick även på halv kraft.. asskumt allting.

1 kommentar:

  1. Det blir ett ganska intimt dop med Johans familj och min familj. Blir i kyrkan och efteråt så bjuder vi på dopkaffe i församlingshemmet. Trots att det bara är vår familj så om alla kommer så blir det sammanlagt 23 st. Galet! :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?