måndag 3 januari 2011

måndag

Det är så tråkigt just nu.. Var t.o.m roligt att bli jagad av Alice som burnade runt i sin gåstol; Det gillar även hon eftersom hon skriker av skratt så fort hon får tag i mig.. buse! Nu ålar hon också fast bara bakåt än så länge.. och såklart snurrar runt sin egen axel. Finns ingen frid länge när hon är vaken så nu måste ögonen vara med hela tiden.







Lillbus var sommarklädd på julafton








Thomsen började jobba vid 15 idag och vi kunde därmed umgås ganska länge :) Dem skulle rundskura 1 hytt nu som skulle bli godkänd av chefen så kunde de åka hem för kvällen..

Själv har jag tankarna på studier i framtiden.. har 3 utbildningar jag kollar lite på:

-> Projektledning inom besöksnäringen
-> Receptions-, konferens- & housekeepingansvarigutbildning
-> Diplomerad resekonsultutbildning

Alla är ju inom den bransch jag gärna jobbar med; Turism, event, hotell.. bla bla. Den första är till och med här i Kungälv. Jag vill bara vara extra säker i mina val vad gäller utbildning. Det är ju en investering eftersom man tar ett lån (jag kommer behöva det) och samtidigt ska man ju tycka det är intressant. Jag vill gärna att det ska löna sig i framtiden och finnas ett yrke till min utbildning också. Så innan jag tar mitt beslut så måste jag tänka efter noggrant.

Det bästa är att det går att kombinera; Alice kommer kunna gå i förskolan medan jag går i skolan och Thomas är till havs. Frågan är bara hur långa dagarna kommer att bli för henne.. Kommer finnas lite tid att studera hemma för mig eftersom jag måste se till hennes behov på eftermiddagarna och kvällarna; kommer jag klara av det (?)
framtid framtid framtid
Oh du eviga dilemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?