måndag 10 januari 2011

Sköna6ex

Har lugnat mig lite angående Sats, får väl betala de dära jädra tusenlapparna då.. funderade på om jag skulle lämna in Alice när hon är som trotsigast på deras "Sats Kids" så kanske det avbetalar sig lite =)

Semlebullarna blev bra.. bytte ut mot kesella vanilj istället för originalet och det var inte någon nämvärd skillnad.. men det ÄR bättre med kesella i eftersom bullarna blir möe mjukare.

..Så är jag lite utmanad också
Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Jag gick på högstadiet och var allt annat än vad jag är idag. Söp varje helg å ibland på vardagarna, rökte, klädde mig som en fjortis, var beroende av smink och var mer eller mindre kär.. trodde jag (:
Vad gjorde jag för 1 år sedan?
Var säkert dönervös eftersom det var 4 dagar till uppkörning. Jag var gravid och illamående samtidigt.
Snacks jag gillar
Inte så mycket snacks (chips etc) utan föredrar lösviktsgodis.. fast det blir inte så ofta nu. Kanske lite choklad, hallon i mjölk eller cola zero
Sånger jag kan hela texten till
Börjar väcka gamla barnlåtar till liv. Annars kan jag inte så mycket texter egentligen fast jag sjunger låtarna på mitt eget lilla vis... improvisation är kreation
Fem saker jag skulle göra om jag var miljonär
--> Sparande till framtiden (Alice körkort, boende samt våra pensioner)
--> En bostad som vi har råd att underhålla till pensionsdagar
-->Min mamma + mina svärisar ska självklart bo bra på ett privat pensionärshem jag och Thomsen pejlat in här i Göteborgsregionen. Där behandlades dem som människor.
-->Skulle unna mig att resa och upptäcka världen tillsammans med min familj; både den stora och den lilla.. Inte överdriven lyx utan lagom standard med äventyret utanför fönstret.
-->Välgörenhet är intressant men då vill jag åka på plats och inhandla det jag ser behövs och där bidra med medicin eller mat och kläder. Eftersom jag är miljonär behöver jag inte jobba för en inkomst så då kan jag gärna volontärarbeta utomlands under vinterhalvåret.
Dåliga vanor
--> Att jag misshandlar min kropp med dessa kilon.. dååååligt
--> Att jag skäller på T för inget (fast jag ÄR bra på att be om förlåtelse också och är faktiskt inte långsynt)
--> Att inte höra av mig (om jag verkligen inte har något jag måste planera eller göra).. och det har jag alltid varit och kommer alltid vara. Sådan är min personlighet.
--> Att planera massvis men aldrig slå slag i saken
--> Att sitta uppe halva natten när jag VET att lillan snart vaknar och jag behöver sömnen.
--> Stressar upp väldigt lätt
Saker jag aldrig skulle klä mig i eller köpa
--> Evisujeans (ser ut som en vitlinjemarkerarmaskin kört över en)
--> Haremsbrallan (bajsvarning)
--> Märkeskläder överlag är en fet flopp för mig.. vem vill betala tusenlappar för att bli märkt? Enda undantaget är om det är bra kvalité eller väldigt annorlunda utformning/design, annars kan man ju bara handla på H&M. Jag gillar Peak tex och älskar deras jackor.
Favoritsaker när jag var liten
Hade en liten docka som jag fick i en adventskalender (hon hette Mia) Annars målade jag som tusan och pratade samtidigt.. på så sätt fick jag ventilera min kaosiga tankar.. så papper & penna.
Fem personer jag vill se göra denna undersökning
Dem som orkar att bry sig.. hit it


Förresten för er som undrar så har Alice armen på plats.. vinkar å svingar som om inget hänt..

Ett nytt inslag i min blogg får bli 6 sköna låtar.. Ibland blir det tema eller så är det bara oledoledoff

Sköna6ex
Cobra Starship - The church of hot addictiom Lyssna
Damian Marley Welcome to jamrock Lyssna
Def Leppard - Pour some sugar on me Lyssna
Dizzie rascal - jus a rascal Lyssna
Five - Everybody get up Lyssna
Scooter - Maria, I like it loud Lyssna


Bye bye 4 now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?